עלייה של 9% ברווחי מהדרין ברבעון לכ-57 מיליון שקל

מחזור המכירות ברבעון הסתכם בכ-452.1 מיליון שקל לעומת כ-395.5 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של 14%

חברת מהדרין (מקבוצת נכסים ובנין והפניקס), תאגיד העיבוד החקלאי ויצואנית ההדרים הגדולה בישראל, מפרסמת היום את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2010.

מחזור המכירות ברבעון הסתכם בכ-452.1 מיליון שקל לעומת כ-395.5 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של 14%. הגידול בהכנסות מהדרין מפעילות חקלאית הסתכם ברבעון בכ-16.6% ואלו הסתכמו בכ-439 מיליון שקלים.

הרווח הגולמי הסתכם ב-92 מיליון שקל לעומת 82.2 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של 12%. הרווח התפעולי הסתכם ב-75.1 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של כ-68.2 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של 10%.

הרווח הנקי של מהדרין הסתכם בכ-57 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-52.4 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של 9%.

השיפור בתוצאות הרבעון הראשון הושג למרות שהרבעון אופיין במחירים נמוכים מאשתקד במטבע מקומי במרבית זני האשכוליות במרכז אירופה ובתחרות עם מספר יצואנים מישראל שמכרו את התוצרת במחירים נמוכים בשווקים. וכן יסופי מטבע שפגעו בתמורות השקליות במחצית האחרונה של הרבעון.

בחברה מדגישים כי העונתיות המובהקת בפעילות החקלאית של החברה מאפיינת את התוצאות המדווחות במהלך השנה. ברבעון הראשון והרביעי מבוצע חלק גדול מפעילות האריזה והשיווק של הפרי בצד הוצאות ייצור נמוכות יחסית בעיבוד השטחים החקלאיים. ברבעון השני והשלישי של השנה פעילות השיווק של התוצרת החקלאית מצומצמת, כשבמקביל נרשמת עלייה בהוצאות הייצור בפרדסים.