אלקטרה מוצרי צריכה במגעים לרכישת השליטה במיני ליין

העסקה בין שתי יבואניות מוצרי החשמל צפויה להתבצע לפי שווי גבוה ממחיר השוק של מיני ליין, הנסחרת לפי שווי של 170 מיליון שקל ■ מיני ליין, בשליטת יצחק פורת, מוכרת בעיקר באמצעות רשת א.ל.מ המונה 29 סניפים

ערב הנפקת אלקטרה צריכה , מקבוצת אלקו של גרשון זלקינד, מנהלת החברה משא-ומתן לרכישת מניות השליטה במיני ליין של יצחק פורת (83%) - כך נודע ל"גלובס".

מניית מיני ליין עלתה בכ-50% בשנה האחרונה, והיא נסחרת לפי שווי של 170 מיליון שקל, אך העסקה, אם וכאשר תושלם, תבוצע בפרמיה על מחיר השוק.

שתי החברות עוסקות בייבוא ושיווק מוצרי צריכה חשמליים לבית, והעסקה תדרוש את אישור הממונה על הגבלים עסקיים.

פעילותה של אלקטרה מוצרי צריכה מתמקדת ב-3 זרועות: לצד יבוא, ייצור ומכירת מגוון מוצרי חשמל, היא פועלת גם בתחום הקמעונאות (באמצעות רשת מחסני חשמל, שקם אלקטריק וביג סנסור), ובזכיינות של מספר מותגים בתחום התקשורת והמחשבים, ביניהם סוני אריקסון, דל ואייסר.

בסך-הכול מעסיקה אלקטרה מוצרי צריכה, המנוהלת על-ידי יקי ודמני, כ-1,900 עובדים. את 2009 סיימה החברה עם מחזור של כ-2.5 מיליארד שקל ורווח נקי של 97 מיליון שקל. שכרו של המנכ"ל ודמני עמד על 9.8 מיליון שקל.

מיני ליין מוכרת בעיקר באמצעות רשת א.ל.מ. (29 סניפים). החברה מייבאת את Electrolux משבדיה ואת Samsung מדרום-קוריאה, וכן היא משווקת את המותג הפרטי King. בנוסף, החברה משווקת את מוצריה לכ-180 סוחרים, ביניהם שקם אלקטריק, מחסני חשמל, טרקלין חשמל ובסט-ביי. עד אוגוסט 2009 עסקה מיני ליין ביבוא ושיווק של מכשירי טלפון סלולריים של קונצרן LG הדרום-קוריאני, הנמכרים ל-3 חברות הסלולר הגדולות.

מכירות מיני ליין צמחו אשתקד ב-9% ל-725 מיליון שקל, והרווח הגולמי הסתכם ב-179 מיליון שקל, בדומה לשנת 2008. הרווח התפעולי של החברה ירד ב-14% ל-48 מיליון שקל, ובשורה התחתונה נרשם רווח של 36 מיליון שקל, שיפור של 9%. השחיקה ברווחיות כאחוז מהמכירות נבעה מהתגברות התחרות בענף ומהמצב הכללי במשק.

יצחק פורת, המשמש כיו"ר ומנכ"ל מיני ליין, השתכר אשתקד 3.2 מיליון שקל, ובחודש פברואר החליטה החברה לחלק דיבידנד בהיקף של 33 מיליון שקל.

נזכיר כי אלקטרה צריכת עומדת ערב הנפקת מניות בבורסה בתל-אביב לפי שווי חברה של מיליארד שקל. מבנה ההנפקה ומחירה טרם נקבעו, אך שתי עסקאות קבעו את תג המחיר: אתמול (ד') הושלמה עסקה מכירת 4.99% ממניות החברה לבית ההשקעות פסגות (לחברת קופות הגמל), ובחודש שעבר נמכרו 10% מהמניות לבנק ההשקעות לאומי פרטנרס.

11
 11