מבטח שמיר רוכשת החזקות קרן RP בטאואר ויז'ן ב-8.3 מ' ד'

רכשה 7.6% מהחזקות הקרן לפי שווי הנמוך משמעותית מהשווי שהוצמד לטאואר ויז'ן בגיוס האחרון שביצעה

הרה ארגון בקרן ההשקעות RP נמשך. הבוקר הודיעה מבטח שמיר, שבשליטת איש העסקים מאיר שמיר, כי החברה תרכוש את החזקות הקרן בחברת טאואר ויז'ן (7.6%) תמורת 8.3 מיליון דולר. למבטח שמיר הייתה החזקה של 19.9% בחברה, הנמנית על קבוצת Fore של האחים משה ואלי שושן וגד ודב סלוק, ובעקבות העסקה תעמוד החזקתה על 27.5%.

מבטח שמיר מחזיקה במניות טאואר ויז'ן דרך החברה הבת ג'רביניה, המרכזת את פעילותה בתחומים שונים בהודו. שמיר מתכנן להנפיק את ג'רביניה בשוק ההון המקומי, אך לא בטוח שהרגישות שמאפיינת בימים האחרונים את שוקי ההון תאפשר לו לבצע את המהלך.

לפי ההודעה, את רכישת החזקות קרן RP מימנה ג'רביניה באמצעות הלוואה בנקאית, כשהחברה עצמה ערבה להלוואה בהיקף של 5 מיליון דולר.

טאואר ויז'ן, שהוקמה לפני פחות מארבע שנים, עוסקת בפיתוח, הפעלה, תחזוקה וניהול של אתרי תקשורת סלולרית ברחבי הודו. החברה רוכשת, או לחילופין מקימה בעצמה, אתרים, ומשכירה - בחוזי שכירות ארוכי טווח - שטחים מתוכם למספר מפעילים סלולריים. הבעלות על המגדל מאפשרת לחברה להחכיר ממנו שטחים למספר מפעילים סלולריים (Multi Tenancy), וכך לחסוך בעלויות ולקצר את זמני ההרחבה של הרשתות.

לפני כשלושה חודשים השלימה החברה היקף גיוס שני, ובו גייסה סכום מכובד של 190 מיליון דולר לפי שווי חברה של 405 מיליון דולר "אחרי הכסף". קרן RP, שנמנתה על בעלי המניות שהשקיעו בחברה בסבב הגיוס הראשון, לא לקחה חלק בסבב השני, ושלושה חודשים לאחר מכן בחרה לעשות את ההיפך ולממש את החזקותיה.

המכירה הנוכחית של מניותיה מגלמת הפסד של 6.7 מיליון דולר והפסד תיאורטי עוד יותר גבוה, אם לוקחים בחשבון את הנסיקה בשווי החברה בסבב הגיוס השני.

אך כנראה שההפסד או הרווח לא שינה לקרן RP בבואה לממש את החזקותיה בחברה. הקרן נמצאת בימים אלו בתהליך רה ארגון בשל יציאתו של פטר קלנר מהשותפות ומכירת מניותיו בה לרפי ברבר.

לכן, מי שתיאורטית מרוויחה מהרצון של RP להנזיל את החזקותיה היא מבטח שמיר, שרוכשת את מניות קרן ההשקעות לפי שווי השווה ערך לרבע מהשווי שהוצמד לחברה בהיקף הגיוס האחרון.

נכון להיום, יתר בעלי המניות בטאואר ויז'ן הם קבוצת Fore (החזקה של 34%) וקרן ההשקעות האמריקנית Quadrangle - המשקיע העיקרי בסבב השני - עם החזקה של 31%.