ג'ים רוג'רס: "מישהו צריך לתלות את הנהלת ה-NYSE"

גורו ההשקעות בראיון ל-CNBC: "הבורסה של ניו-יורק טוענת שהיא המרכז של העולם הפיננסי אולם ב-2010 הם לא יכולים לטפל באלקטרוניקה פשוטה. זה הזמן לתיקון בשווקים, הוא היה צריך להגיע קודם"

גורו ההשקעות ג'ים רוג'רס ממשיך להתראיין כמעט מעל כל במה אפשרית. והפעם, בראיון ל-CNBC התייחס רוג'רס למפולת שהתרחשה אתמול בוול סטריט בפרק זמן של כ-20-30 דקות, ככל הנראה ובין השאר עקב טעות הקלדה של אחד הסוחרים.

"הבורסה של ניו-יורק טוענת שהיא המרכז של העולם הפיננסי אולם ב-2010 הם לא יכולים לטפל באלקטרוניקה פשוטה. צריך לתלות אותם", אמר רוג'רס.

הסוחרים בוול סטריט הרגישו אמש תחושת דז'ה-וו. המדדים המובילים החלו לפתע לצנוח בשיעור חד של כמעט 10% ומדד הדאו ג'ונס צלל בכ-1,000 נקודות, ואז התאושש וסגר את היום בירידה של קצת יותר מ-3%. הקריסה הזכירה לרבים את המפולת שלאחר התמוטטות בית ההשקעות ליהמן ברדרס בספטמבר 2008, והפחד חזר לשלוט בשוק.

בארה"ב סברו תחילה כי מדובר בפאניקה עקב משבר החובות באירופה, אך מסתבר שלא כך הדבר. ככל הנראה מדובר בטעות טכנית של אחת ממכונות המסחר האוטומאטיות בחוזים העתידיים בוול סטריט, שהזינה פקודה שגויה. הרגולטורים בארה"ב חושדים כי אותה מכונת מסחר אוטומאטית של אחד הגופים הפיננסיים הגדולים הזינה בטעות פקודת מכירה של חוזים עתידיים על מדדי המניות בהיקף של 16 מיליארד דולר במקום 16 מיליון דולר, מה שזעזע את השוק.

בנוגע למשבר החובות האירופאי והירידות החדות בימים האחרונים אמר רוג'רס כי "זה הזמן לתיקון בשווקים, הוא היה צריך להגיע קודם".

בנוגע להשקעותיו ציין רוג'רס כי הוא בפוזיציות לונג על הדולר והיין אבל "לצערי, גם על האירו".