בריטיש ישראל רכשה מחצית מקניון באר-שבע ב-150 מיליון שקל

העסקה מסמלת את כניסתה הראשונה של בריטיש ישראל לבאר-שבע ■ ה-NOI השנתי הכולל של הקניון צפוי לעמוד על 80-90 מיליון שקל (חלק בריטיש - 50%) ■ לבריטיש תובטח תשואה שנתית מינימלית של 8.75%

בריטיש ישראל בשליטתו של ליאו נואי ובניהולו של עמיר בירם, מדווחת היום (א') כי רכשה 50% מהזכויות בקניון באר-שבע, בהשקעה של 150 מיליון שקל.

בריטיש ישראל חתמה על מזכר הבנות כבר בינואר השנה, וההסכם היה מותנה באישור הממונה על ההגבלים העסקיים ובעמידה בהיקף שיווק מוסכם.

בשלב ראשון, בריטיש ישראל תזרים לחברה המחזיקה בפרויקט 70 מיליון שקל, והיתרה תשולם בהתאם לאבני-דרך. העסקה מסמלת את כניסתה הראשונה של בריטיש ישראל לבאר-שבע.

יש לזכור כי בריטיש ישראל והיזם אלי להב שמקים את הקניון נכנסים לעיר שיש בה לא פחות מ-13 קניונים ומרכזים מסחריים קיימים או בשלבי הקמה ותכנון. בינהם נמצאים קניון הנגב של קבוצת עזריאלי; פאואר סנטר של BIG שאליו מחובר המרכז המסחרי B7; מתחם הבילוי והפנאי One Plaza בבעלות חברת מבני תעשייה מקבוצת פישמן ומשפחת אוקנין; השדרה השביעית של שיכון ובינוי; קניון קריית הממשלה, קניון אביה, קניון שאול המלך ופאואר סנטר של ישפר,ו שבשנה שעברה נעשו בו תהליכי הרחבה.

סך שטחי המסחר הקיימים כבר היום בבאר-שבע עומדים על כ-200 אלף מ"ר ל-200 אלף תושבים, או 1 מ"ר לנפש - לפי בדיקה כלכלית שביצעה חברת הייעוץ הכלכלי צ'מנסקי-בן שחר.

הקניון הגדול ביותר באזור הדרום

על-פי הערכות היזמים, חלקה של בריטיש בעלות הקמת הקניון מוערך ב-400-450 מיליון שקל (כולל בנייה, מרכיב הקרקע ומימון). ה-NOI השנתי הכולל של הקניון צפוי לעמוד על 80-90 מיליון שקל (חלק בריטיש 50%).

קניון באר-שבע צפוי להיות הגדול ביותר באזור הדרום. נזכיר כי היזם אלי להב שמקים את הקניון החליט להעדיף את בריטיש ישראל על פני מליסרון של משפחת עופר, משום שאופי החברה משקף טוב יותר את רוח הקניון, לדבריו.

במסגרת ההסכם הוחלט כי הקניון ינוהל על-ידי בריטיש ישראל, ותובטח לה תשואה שנתית מינימלית של 8.75% על השקעתה הכוללת בפרויקט. אלי להב ישמש כיו"ר החברה המשותפת. הצדדים סיכמו על אופציות לרכישה על-ידי בריטיש ישראל, שיחלו 6 שנים לאחר פתיחת הקניון לתקופה שנקבעה מראש.

עמיר בירם, מנכ"ל בריטיש ישראל, אמר היום כי "אנו מאמינים כי הקניון יהפוך בעתיד לנכס בעל ערך משמעותי בתיק הנכסים שלנו. בריטיש ישראל בוחנת כל העת עסקאות נוספות שהן סינרגטיות לקבוצה ויתרמו לחיזוק מיצובה בשוק מרכזי המסחר בישראל".

אלי להב, בעלי קבוצת להב, מסר כי "אני מאמין כי קבוצת להב ובריטיש ישראל יוכלו לשתף פעולה גם בפרויקטים נוספים בעתיד".