EMEFCY גייסה 5 מיליון דולר בהובלת פונד ונצ'רס הבריטית

זהו סבב גיוס שני של החברה, העוסקת בהפקת אנרגיה משפכים קשים, ולקחו בו חלק גם משקיעיה הקיימים, ובהם איזראל קלינטק ו-Plan B Ventures

הסטארט-אפ EMEFCY מקיסריה, העוסק בהפקת אנרגיה משפכים קשים, השלים סבב גיוס שני בסך 5 מיליון דולר, כך נודע ל"גלובס". על פי הערכות בשוק, הגיוס נעשה לפי שווי של יותר מ-10 מיליון דולר לאחר הכסף. החברה סירבה להגיב בנושא.

הסבב הובל על ידי הקרן הבריטית Pond Venture Partners, ובהשתתפות המשקיעים הקיימים, איזראל קלינטק ו-Plan B Ventures.

על פי אתר IVC, טרם הגיוס הזה גייסה החברה מיליון דולר בגיוס Seed, בהשתתפות המשקיעים הקיימים המוזכרים ומשקיעים פרטיים. צמד המייסדים של EMEFCY, איתן לוי ורונן שכטר, השקיעו ככל הידוע מכספם הפרטי בזכות מכירת 11% שהיו בידיהם בסטארט-אפ הקודם שהקימו, אקוויז, אותם מכרו לאיזראל קלינטק תמורת 1.1 מיליון דולר.

הפיתוח של EMEFCY פונה לדברי החברה לשוק הטיפול בשפכים העולמי המוערך לדברי החברה ב-100 מיליארד דולר בשנה. "הגיוס יאפשר לנו להקים פיילוט מסחרי, לאחר שעד כה הקמנו פיילוטים במסגרת המעבדה בהיקפים הולכים וגדלים, אשר העלו תוצאות מוצלחות", אמר ל"גלובס" איתן לוי, המשמש גם כמנכ"ל. לוי ושכטר הם בעלי המניות הגדולים בחברה.

EMEFCY נוסדה ב-2007, כמיזם המשך של לוי ושכטר, לאחר שייסדו את אקוויז, מהסטארט-אפים המצליחים בארץ בתחום המים. אקוויז עוסקת בטיהור של שפכים, ו- EMEFCY לוקחת את הנושא צעד אחד קדימה, ומבצעת טיפול ביולוגי בשפכים מרוכזים ומסבה אותם לאנרגיה. בחברה רואים את הפיתוח כפתרון כלכלי לטיפול בשפכים בריכוז גבוה, כמו אלה שנוצרים למשל בתעשייה הפרמצבטית ובתעשיית הביודיזל. החברה בונה את המתקנים שלה ממודולים של 2 קוב, כשהרעיון הוא שכל מפעל יקבל את כמות המודולים שנדרשת לו לשם הטיפול בשפכים. המודול של החברה מוגן פטנט.

החזר כספי תוך 3-4 שנים

"התכנון יהיה לפי מספר מודולים שנדרש לכל מתקן לפי הגודל שלו, וכך גם מבחינת הייצור והפיתוח תהיה הוזלה בהוצאות, כי יהיה למעשה ייצור של מוצר אחד בלבד", מסביר לוי.

לדבריו, כל מודול בנפח של 2 מ"ק יכול לפרק 4 קילו זיהום ביום ולייצר 80 ואט באופן רציף. כך, שזמן ההחזר הכספי על המערכת נע בין שלוש לארבע שנים. "בטכנולוגיות הקונבנציונליות לטיפול בשפכים, אי אפשר לדבר על זמן החזר", מסביר לוי, "אלא זה מוכר כהוצאה. אצלנו בפעילות יש זמן החזר. ייצור החשמל מכסה את עלויות ההתקנה".

הטכנולוגיה מאפשרת לטפל בשפכים ללא שימוש באנרגיה, תוך ייצור אנרגיה והזנתה לרשת, בדומה לתאי שמש פוטו-וולטאים. בנוסף, יישום הטכנולוגיה גורם להפחתה דרמטית בכמות הבוצה הנוצרת כתוצר לוואי בתהליך הטיפול בשפכים. כך, שעלויות הטיפול בשפכים יורדות דרמטית.

המשקיעה החדשה פונד ונצ'רס, שאף הובילה את סבב הגיוס, היא קרן בריטית עם סניף בעמק הסיליקון בקליפורניה, שדרכו בוצעה ההשקעה. הקרן משקיעה כבר מ-1998 בחברות בשלב מוקדם, וכיום מנהלת נכסים בהיקף של 200 מיליון דולר. החברה מתמקדת בתחומי טכנולוגיית המידע, שבבים, מדיה ויעילות אנרגטית. זו הפעם הראשונה שהקרן משקיעה בטכנולוגיות מים או בישראל.