משחקי מציאות מוגברת על גבי אריזות דגני הבוקר של נסטלה

נסטלה החלה לשלב על גבי אריזות סדרת הקראנץ' שלה ברקוד גדול, אותו המשתמש צריך להחזיק מול מצלמת אינטרנט, כאשר המחשב נמצא בעמוד אינטרנט ייעודי ■ כשמכוונים את הברקוד למצלמה - על המסך יופיע משחק

‎‎אריזות דגני הבוקר היו תמיד מקור למשחקים, אם זה במבוכים, תשבצים או קומיקסים ששולבו באריזה האחורית. חברת נסטלה החלה לשלב על-גבי אריזות סדרת הקראנץ' שלה, את טכנולוגיית המציאות המוגברת (‏Augmented Reality‏) שהחלה לתפוס תאוצה בחודשים האחרונים בעולם הסלולר, המחשב והפרסום.

הטכנולוגיה הזו מאפשרת לקבל באמצעות מסך המחשב, מצלמה או הטלפון, פרטים נוספים על-גבי המציאות שלנו. מה זה אומר? אחת הדוגמאות המוכרות היא הגוגל ‏Goggles‏ - שירות של חברת האינטרנט הנמצאת במערכת ההפעלה הסלולרית - אנדרואיד.

ה-‏Googles‏ מאפשר להחזיק את הטלפון מול חנות מסוימת ברחוב, כאשר המצלמה עובדת (מבלי ללחוץ על צילום) ולקבל באותו רגע פרטים מהאינטרנט על החנות הזו. המידע מתחלף בצורה אוטומטית, כאשר עוברים עם עדשת המצלמה מחנות לחנות, והוא משתנה על-פי הפרטים הקיימים ברשת. למשל, קישורים ישר לאתר האינטרנט הרלבנטי למקום.

בנסטלה לקחו את הכיוון של המציאות המוגברת לעולם המשחקים. על-גבי אריזות דגני הבוקר של החברה מוטבע ברקוד גדול, אותו המשתמש צריך להחזיק מול מצלמת אינטרנט, כאשר המחשב נמצא בעמוד אינטרנט ייעודי. כאשר מכוונים את הברקוד למצלמה, על המסך יופיע משחק, המשתמש באריזה כחלק ממנו. המשתמש יבצע את התפעול במשחק, באמצעות הזזת האריזה לצדדים, כאילו היא הייתה הג'ויסטיק שלו.

מאחורי המוצר של נסטלה עומדת חברת התוכנה דאסו סיסטמס. לדברי גלעד פרידמן, מנכ"ל החברה, "מציאות מוגברת הופכת את הטכנולוגיה בתלת-ממד לזמינה ונגישה לכל אחד. מה שהיה בעבר נחלתם של אולפנים משוכללים, זמין היום לכל צרכן בעל מצלמת אינטרנט".