הותר לפרסום: שני ישראלים נעצרו בחשד לריגול למען החיזבאללה

הפרשה מסעירה בימים האחרונים את הציבור הערבי בישראל ■ אחיו של העצור אמיר מחול, חבר הכנסת לשעבר עיסאם מחול: "מה שקורה צריך להדאיג כל אדם שאכפת לו ומבקש לחיות במדינה נורמלית"

היום (ב') בשעות אחר-הצהריים הותר לפרסום כי בימים אלה נחקרת על-ידי שירות הביטחון הכללי והיחידה הארצית לחקירות בינלאומיות במשטרת ישראל פרשה ביטחונית חמורה, שבמסגרתה נעצרו עד כה שני אזרחים ישראלים: אמיר חנא פארס מחול, תושב חיפה, בן 52 שנעצר ב-6 למאי, ועומר רדואן סעיד עבדו, תושב כפר כנא, בן 50 שנעצר בתאריך 24 לאפריל.

השניים נעצרו בחשד לביצוע עבירות ביטחוניות חמורות ובכלל זה ריגול חמור ומגע עם סוכן חוץ מטעם החיזבאללה. הערב צפויה להיערך בחיפה הפגנה רבת משתתפים אותה מארגנים גופים שונים מהמגזר הערבי, שנועדה למחות על התנהלות הרשויות בישראל בפרשה החדשה, גם בריכוזים נוספים של המגזר הערבי בישראל צפויות להיערך הפגנות.

הפרשה מסעירה בימים האחרונים את הציבור הערבי בישראל ואחיו של העצור אמיר מחול, חבר הכנסת לשעבר, עיסאם מחול אמר היום בהתייחסו אליה כי "מה שקורה צריך להדאיג כל אדם שאכפת לו ומבקש לחיות במדינה נורמאלית".

יצויין כי כבר לפני מספר ימים פנו ארגונים שונים כגון "עדאלה", המרכז המשפטי לזכויות הערבים בישראל, אגודת "איעלם" המרכז לתקשורת לחברה ערבית-פלסתינית בישראל ועיתון "אל-אתיחאד", לרשויות, בבקשה להתיר את פרסום הפרשה.

לדברי מארגני ההפגנות, הסיבה להן היא "רדיפה פוליטית מצד גורמי הביטחון" ו"סתימת פיות של אזרחים ערבים במדינת ישראל". מחאת הציבור הערבי על נסיבות הפרשה אינה מתמצה בהפגנות בלבד והיא באה לידי ביטוי באופן בולט באתרי האינטרנט השונים שבהם, כמו גם בפרסומים של כלי תקשורת זרים, ניתן למצוא פרטים רבים אודותיה.