בספרד ידונו על חלוקה שיוויונית של זכויות השידור בכדורגל

כיום נמכרות הזכויות באופן פרטני, מה שמבטיח לריאל מדריד וברצלונה כ-160 מיליון לכל אחת בשנה, בעוד יתר הקבוצות בליגה הבכירה בספרד מסתפקות יחד ב-360 מיליון אירו

האם נמצאה הנוסחה שתגדיל את השיוויוניות בליגה הספרדית? התאחדות הכדורגל של ספרד הודיעו כי הושגה הסכמה על התחלת הדיונים באשר לעתיד הליגה, כאשר על-פי התכנון תופרד הליגה הבכירה מהליגה השנייה, על פי מודל הפרמיירליג והסרייה A.

העניין היותר קריטי שעליו ידונו הוא חלוקה שיוויונית יותר של זכויות השידור. כיום נמכרות הזכויות באופן פרטני, מה שמבטיח לריאל מדריד וברצלונה כ-160 מיליון לכל אחת בשנה, בעוד יתר הקבוצות בליגה הבכירה בספרד מסתפקות יחד ב-360 מיליון אירו. מעבר למכירת זכויות שידור קולקטיביות, לראשונה מאז 1996, יבטיחו בכל מקרה לריאל וברצלונה את הסכומים הגבוהים ביותר, אבל נמוכים משמעותית מאלו שהן מקבלות כעת.

אחד הגורמים העיקריים לפערים המקצועיים בספרד נובע בדיוק מהסכמי הטלוויזיה האלו. בארסה וריאל עשויות לסיים את העונה עם הפער הגדול ביותר ביחד לקבוצה המדורגת במקום השלישי מאז 1928.

מי שכמובן יתנגדו באופן נחרץ לשינוי הזה הן ברצלונה וריאל. מנהל בארסה כבר אמר באפריל האחרון כי "ברצלונה מתנגדת לעניין בצורה קיצונית".