שיווק מגרש שמיועד לבית מלון בנתניה נכשל זו הפעם השנייה

‎‎ענף התיירות בישראל מתקשה למשוך אליו יזמים שיקימו מלונות ■ בפעם הראשונה לא ננקב מחיר מינימום, אך הוצאות הפיתוח הצפויות הסתכמו בכ-31 מיליון שקל ■ בפרסומו השני ננקב מחיר מינימום של כ-19 מיליון שקל

‎‎ענף התיירות בישראל מתקשה למשוך אליו יזמים שיקימו מלונות. מכרז של מינהל מקרקעי ישראל לשיווק מגרש שמיועד לבית מלון בעיר ימים בנתניה נכשל זו הפעם השנייה, כשלמכרז לא הוגשה אפילו הצעה אחת.

‏המגרש הוא בשטח 48 דונם וניתן לבנות בו כ-60 אלף מ"ר בנוי בשמונה קומות מעל קומת כניסה. המלון מתוכנן להיבנות ברמה של חמישה כוכבים ולכלול 710 חדרים.

המכרז, שכאמור לא זכה להצעות, פורסם בדצמבר 2009 ונסגר בסוף החודש שעבר, לאחר שכבר פורסם בפברואר 2009 ולא הניב תוצאות. בפעם הראשונה לא ננקב מחיר מינימום, אך הוצאות הפיתוח הצפויות הסתכמו בכ-31 מיליון שקל. בפרסומו השני נותר סכום הוצאות הפיתוח כשהיה, אולם הפעם ננקב מחיר מינימום של כ-19 מיליון שקל.

‏ל"גלובס" נודע כי לאחר שהמכרז נכשל בפעם הראשונה הפעילה עיריית נתניה לחץ על המינהל לפרסם את המכרז בשנית, על רקע התעניינות של יזמים מאזור חבר העמים לשעבר להקים מלון במגרש.

אבל התעניינות זו לא הספיקה להצלחת המכרז. ל"גלובס" נודע כי למכרז הוגשה הצעה אחת לאחר שתיבת המכרזים כבר נסגרה וכך פספס המגיש את המועד. את הצעתו לא ניתן היה לקבל משום שקבלת הצעה שהוגשה באיחור היא בניגוד לכללים.

‎‎רחוקה מת"א

‏‎‎לדברי גורמים בעיריית נתניה, קיימת בעייתיות בהקמת בתי מלון חדשים בישראל בכלל ובנתניה בפרט בהיותה מחוץ לקו הביקוש של תל אביב וירושלים. עוד הוסיפו הגורמים כי בישראל קשה למשוך יזמים לבניית מלון שמיועד למלונאות בלבד, להבדיל ממלון בתוספת בתי דירות שנתפס אצל היזמים ככלכלי יותר.

‏למרות דשדושה של התיירות בנתניה מאז תחילת העשור הקודם, מדגישים גורמים בעירייה, שמה ראש העירייה מרים פיירברג דגש רב על פיתוח תשתיות התיירות בעיר, כולל השקעה של עשרות מיליוני שקלים במפעל הטיילות.

היום מתבססת המלונאות בנתניה על תיירות ברמת שלושה כוכבים ומטה, למעט שני מלונות בוטיק. לנתניה מעמד של אזור פיתוח א' בתיירות המקנה ליזמים מענק של 24% לפי החוק לעידוד השקעות הון.

ל"גלובס" נודע כי במינהל מתכוונים לפרסם את המכרז בשלישית בקרוב. גורמים בעירייה מציינים כי ברגע שייבחר זוכה יפעלו איתו העירייה והעמותה לתיירות יד ביד בבניית המלון. ‏‎‎‏ ‏