ח"כ נוקד לגיל שרון: תן אחריות למטען הפלאפון גם בנתב"ג

מנכ"ל פלאפון גיל שרון בתגובה: "תלונה על תקלה במכשיר או בציוד הנלווה דורשת בדיקת מעבדה, וזו אינה בנמצא בתחנת השירות בנתב"ג"

אכזבה מן האחריות הניתנת על מכשירי סלולר היא נחלתם של רבים. כך קרה גם לאזרחית א', או בשמה המלא - אורית נוקד, שנקלעה לאחרונה לשדה-התעופה וגילתה סמוך לעלייה למטוס כי מטען מכשיר הפלאפון שברשותה יצא מכלל שימוש.

נוקד מיהרה לגשת לעמדת השירות של החברה וביקשה להחליף את המטען, שכן האחריות עליו היתה עדיין בתוקף. אלא שנציגת החברה הבהירה לה כי אמנם קיימת אחריות על המכשיר והמטען, וקיימים מטענים במקום - אך מכיוון שאין מדובר בעמדת שירות שבה נמצאת מעבדה, היא תיאלץ לרכוש מטען חדש.

מתוקף תפקידה כסגנית שר התמ"ת והממונה על תחום הצרכנות, פנתה נוקד למנכ"ל פלאפון גיל שרון וביקשה לדעת מדוע לא תוכל החברה לתת מענה ללקוחות במצוקה, במקרים שבהם האחריות קיימת והציוד הנדרש ממילא קיים במקום.

"מצב דברים זה מותיר צרכנים רבים, ואני ביניהם, בתחושה קשה של ניצול סד הזמנים בו הם מצויים דקות ספורות לפני עלייתם למטוס לגריפת רווחים קלים ולא הוגנים על-ידי חברתכם", כתבה נוקד. "מדיניות זו, שלפיה הצרכנים אינם זכאים למימוש תנאי האחריות חרף זמינות השירות, פסולה מבחינה עקרונית ואינה עומדת בקנה אחד עם הוגנות צרכנית ושקיפות בפרסום".

שרון בתגובה השיב כי תלונה על תקלה במכשיר או בציוד הנלווה דורשת בדיקת מעבדה, וזו אינה בנמצא. ייעודה של תחנת השירות בנתב"ג, הוסיף, הוא השכרת מכשירים לנוסעים לחו"ל, ולא קיים במקום מלאי שנועד לכך.

לזה השיבה נוקד כי "מדיניות החברה, כפי שפורטה במכתבך, אינה עולה בקנה אחד עם מתן שירות הולם לצרכן".

מדוברות החברה נמסר: "כפי שנכתב במכתב לאורית נוקד, דוכן פלאפון בשדה-התעופה אינו מרכז שירות אלא תחנת השכרת מכשירים ליוצאים לחו"ל, ולכן אינו מחזיק בחלפים של מכשירים. יודגש כי חברות הסלולר האחרות אינן מחזיקות במקום תחנת שירות".