רונן בן-עדי הורשע ברצח מרגריטה לאוטין בחוף בת-ים

בנוסף הורשע שמעון סבח, ששימש כנהג המילוט של בן-עדי מזירת הרצח, בקשירת קשר לביצוע פשע ובסיוע לאחר מעשה ■ עפ"י הסדר הטיעון עם השניים, על בן-עדי אמור להיגזר מאסר עולם ועל סבח כ-7 שנות מאסר בפועל

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הרשיע היום (ג') את רונן בן-עדי ברצח מרגריטה לאוטין בחוף הים של בת-ים. בכך אישר הרכב השופטים, בראשות נורית אחיטוב, את הסדר הטיעון אליו הגיעה הפרקליטות עם בן-עדי, שהודה במעשה.

בנוסף הורשע במסגרת הסדר הטיעון שמעון סבח, ששימש כנהג המילוט של בן-עדי מזירת הרצח. סבח הורשע בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע ובסיוע לאחר מעשה.

גזר דינם של הרוצח ושל נהג המילוט יינתן במועד מאוחר יותר. על-פי הסדר הטיעון, על בן-עדי אמור להיגזר מאסר עולם, ועל סבח - כ-7 שנות מאסר בפועל. בנוסף נקבע בהסדר כי השניים יפצו את ילדיה היתומים של לאוטין בסך 350 אלף שקל.

בחודש יולי 2008 נפלה מרגריטה לאוטין בת ה-31, אזרחית תמימה שבילתה עם בעלה ושני ילדיה הקטנים על חוף הים, קורבן לניסיון חיסול כושל בין עבריינים, ונרצחה לעיני משפחתה.

מבצעי הרצח, בן-עדי וסבח, נתפסו בסמוך למקום ונעצרו על-ידי המשטרה, שחשדה כי השניים היו שליחיו של מי שנחשב ראש משפחת פשע, יצחק אברג'יל.

לגבי אברג'יל קבע בית המשפט כי לא הצטברו מספיק ראיות על מנת להגיש נגדו כתב אישום בגין הרצח המזעזע.

עו"ד דנה פוגץ' ממרכז "נגה" לסיוע לנפגעי עבירה מסרה בעקבות ההרשעה כי "ההסדר ראוי ומשיג צדק. הרוצח שרצח את מרגריטה ז"ל יבוא על עונשו. עם זאת, אין לשכוח כי רוצח שלישי וכן הגורם שעמד מאחורי הרצח עדיין לא נתפס. מי יהיה האזרח התמים הבא שישלם על כך בחייו?".

לעניין הפיצוי הכספי מסרה עו"ד פוגץ' כי "על רצח לא ניתן לכפר בכסף, ועם זאת, המדינה לקחה בחשבון את אינטרס ילדיה של מרגריטה ז"ל, ובהגיעם לגיל 18, הם יוכלו להחליט מה לעשות בסכום זה".