צבי בר יורד מהמגדלים בר"ג: "זה טירוף להרים מגדל כזה"

התוכנית, שהוגשה על ידי היזם א.א. פרומוביץ יזמות בנייה והשקעות בע"מ, בבעלות אפרים ואסתר פרומוביץ, מתייחסת להתחדשות עירונית באמצעות פינוי-בינוי ברחוב ארנון, סמוך למחלף אלוף שדה ברמת גן

לאחר שנטען כי בשנים האחרונות אישרה עיריית רמת גן תוכניות עם סימני שאלה בנוגע לאופן אישורן, דחה צבי בר בישיבה האחרונה של ועדת המשנה לתכנון ולבנייה ר"ג תוכנית לפינוי-בינוי שמציעה בניית מגדל בן 35 קומות מעל קומת קרקע.

התוכנית, שהוגשה על ידי היזם א.א. פרומוביץ יזמות בנייה והשקעות בע"מ, בבעלות אפרים ואסתר פרומוביץ, מתייחסת להתחדשות עירונית באמצעות פינוי-בינוי ברחוב ארנון, סמוך למחלף אלוף שדה ברמת גן. מספר הדירות, שלפי התוכנית היו אמורות להיבנות במגדל רב הקומות, הוא 120.

בדיון הוועדה בנוגע לתוכנית בפברואר האחרון הוחלט לשוב ולדון בה לאחר סיור של בר במקום עם מהנדס העיר, חיים כהן. בעקבות הסיור החליטו השניים שלא לאשר את התוכנית. בדיון אמר בר: "תראו, איך בכלל מגיע דבר כזה? זה הולך ככה ששמים לי את הסטיגמה של מגדלים. זה קשקוש. העיר היחידה במחוז ת"א שאין לה מגדלים זה אנחנו. לבוא להרים את המגדל המטורף הזה זה טירוף".

בר בוודאי שוכח את מגדל משה אביב, למשל, בן ה-69 קומות, שנחשב לגבוה ביותר בישראל. כזכור, מגדל סביון טאוור, שנמצא במרכז הפרשה שבגינה המליצה המשטרה בחודש שעבר להעמיד את בר לדין באשמת לקיחת שוחד והלבנת הון, מתנשא לגובה של 34 קומות. מדו"ח של עמותת אדם טבע ודין עולה כי 28 מגדלים מ-50 המתוכננים היום בר"ג מקודמים לתכנון באזורים שלא מוגדרים לבנייה לגובה.