התשקיף חושף: עלות השכר של דוד עזריאלי - 52 מיליון שקל בשנתיים

מנכ"ל קבוצת עזריאלי, מנחם עינן, קיבל שכר בעלות של קרוב ל-20 מיליון שקל בשנתיים ■ הרווח הכולל לשנת 2009 של הקבוצה עמד על 1.5 מיליארד שקל, וההון העצמי - מעל 7.3 מיליארד שקל

הנפקת קבוצת עזריאלי יוצאת לדרך. הערב (ג') פורסם בבורסה התשקיף של הקבוצה, מתוכו עולה כי עלות השכר של בעל השליטה, שבשליטת איש העסקים דוד עזריאלי, הסתכמה בשנתיים האחרונות בכ-52 מיליון שקל ועלות השכר של מנחם עינן, מנכ"ל החברה, הסתכמה בקרוב ל-20 מיליון שקל בשנתיים.

לקראת ההנפקה נחתם הסכם ניהול עם דוד עזריאלי ל-5 שנים, במסגרתו הוא יקבל שכר בעלות של 8 מיליון שקל לשנה ובנוסף מענק שנתי השווה ל-1% מה-EBITDA של החברה.

הקבוצה מתכננת להנפיק 25% ממניותיה בתמורה ל-2.7 מיליארד שקל. שווי הקבוצה לאחר הכסף יעמוד על 10.8 מיליארד שקל. בימים הקרובים יערכו מנכ"ל קבוצת עזריאלי, מנחם עינן, וסמנכ"ל הכספים בקבוצה יובל ברונשטיין, מצגות בפני משקיעים מוסדיים. המועד להנפקה נקבע לסוף חודש מאי.

לאחר ההנפקה צפויה מניית עזריאלי להכנס לרשימת 25 המניות המובילות בבורסה.

מהדוחות הכספיים עולה כי הרווח הכולל של הקבוצה עמד בשנת 2009 על 1.5 מיליארד שקל וההון העצמי מעל 7.3 מיליארד שקל. כלומר ההון העצמי של החברה לאחר ההנפקה יעמוד על כ- 10 מיליארד שקל. ה-NOI של פעילות הנדל"ן המניב עמד על כ-783 מיליון שקל בשנה שעברה.

יועצי ההנפקה הם גיזה זינגר אבן, את קבוצת החתמים מוביל צחי סולטן. משרדי עורכי הדין המלווים את ההנפקה הם הרצוג פוקס נאמן, ומשרד גרוס קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות'. משרד רואה החשבון הוא דלויט ברייטמן אלמגור זהר.

קבוצת עזריאלי היא אחת החברות הפרטיות הגדולות בישראל. הקבוצה מחזיקה ב-11 קניונים, ב-20% מחברת כרטיסי האשראי לאומי קארד, ב-4.8% ממניות בנק לאומיובשליטה בגרנית הכרמל.

נכסיה של הקבוצה מגוונים. עיקר הפעילות היא בתחום הנדל"ן המניב. עזריאלי מחזיק ב-11 קניונים, ובהם מרכז עזריאלי בתל-אביב, קניון איילון ברמת-גן, קניון מלחה בירושלים וקניון גבעתיים. לאחרונה רכשה הקבוצה מדלק נדל"ן את קניון חיפה. מהערכת השווי שבוצעה לקראת ההנפקה עולה כי נכסי הנדל"ן של הקבוצה, שעיקרם הוא הקניונים, מוערכים לפי שווי של 11 מיליארד שקל. מנתוני ההנפקה עולה כי השווי של מרכז עזריאלי בתל-אביב מוערך ב-3.5 מיליארד שקל.

אחזקה נוספת היא כאמור גרנית הכרמל , המחזיקה בסונול, סופר גז וטמבור. לעזריאלי 20% מלאומי קארד, נתח שנרכש בשנת 2008 לפי שווי של 1.8 מיליארד שקל ומוערך כיום בכ-2.4 מיליארד שקל. עזריאלי גם רכש במאי אשתקד 4.8% מלאומי מקרנות סרברוס תמורת 736 מיליון שקל. שווי האחזקה כיום הוא 1.2 מיליארד שקל.

לעזריאלי איתנות פיננסית חריגה לגבי חברות נדל"ן ורמת המינוף של הקבוצה נחשבת נמוכה יחסית. היקף החוב של הקבוצה עומד על 40% משווי הנכסים, כלומר מוערך ב-5 מיליארד שקל.