טבע תקבל אשראי של 1.5 מיליארד דולר למימון רכישת רציופארם

את שאר הסכום היא תגייס באג"ח, לאחר שתקבל את האשראי ועם קבלת האישורים הרגולטורים בגרמניה ■ טבע רוכשת את רציופארם בכ-5 מיליארד דולר, ובקופתה יש נכון לסוף הרבעון הראשון כ-3 מיליארד דולר

ענקית הגנריקה הישראלית טבע נערכת לתחילת גיוס כספים למימון רכישת רציופארם הגרמנית. כפי שהודיעה עם הרכישה בחודש מארס, טבע נעזרת בהלוואות בנקאיות מבנקים בארה"ב למימון הרכישה. החברה תקבל אשראי בהיקף מיליארד וחצי דולר, ואת השאר ככל הנראה תגייס בהנפקת האג"ח לבורסה. נזכיר כי טבע רוכשת את רציופארם בכ-5 מיליארד דולר, ובקופתה יש נכון לסוף הרבעון הראשון כ-3 מיליארד דולר.

עם ההודעה על העסקה, טבע, כאמור, הודיעה כי תממן את הרכישה הן ממקורות פנימיים שלה והן מאשראי חיצוני, כאשר לפחות 2 מיליארד דולר יגיעו מבנקים זרים. יצוין כי עסקת הרכישה עדיין לא נסגרה והיא כפופה לאישורים רגולטוריים בגרמניה, ולכן עדיין לא ברור מתי תגייס טבע בהנפקת אג"ח בבורסה, ובאילו תנאים.

הרכישה, עליה הודיעה טבע ב-18 במארס, היא העסקה הגדולה ביותר של טבע מאז 2008, אז רכשה את חברת באר תמורת 9 מיליארד דולר (כולל חוב). הרכישה תציב את טבע כחברת התרופות הגנריות המובילה באירופה ותרחיב את היקף עסקיה ביבשת זו. רציופארם הגרמנית היא השחקן השני בגודלו בשוק התרופות הגרמני, שמגלגל כ-8.6 מיליארד דולר בשנה.