דוח אמון
2019
הנקראות ביותר

סקר TIM לחודש אפריל 2010: "גלובס" מוביל את אתרי הכלכלה

"גלובס" מוביל בטבלה הכללית עם זינוק של 26%, בהשוואה ל"דה מרקר" שאיבד כ-9% והידרדר למקום 17 ■ "גלובס" מוביל בפער גדול גם בגלישה ממקומות העבודה, עם זינוק של יותר מ-45% ■ ‎‎‏65% מהגולשים בישראל סבורים כי רמת השקיפות באתרים היא בינונית או מועטה

‎‎‏65% מהגולשים בישראל סבורים כי רמת השקיפות באתרים היא בינונית או מועטה, וכי אין הם יודעים בבירור אילו פרטים אישיים שלהם חשופים לגולשים אחרים ואילו לא - כך עולה מסקר ‏‏TIM‏ לחודש אפריל 2010.

על-פי הסקר, צמרת טבלת החשיפה לאתרים נותרה באפריל ללא שינוי, כאשר גם החודש פייסבוק עוקפת את וואלה ומתברגת במקום השני עם שיעור חשיפה שבועי של 64.9%, בהשוואה ל-90.4% לגוגל (מקום 1) ו-63.6% לוואלה (מקום 3).

אתר שיתוף קבצי הווידיאו YouTube התחזק החודש ב-5.6% ומתברג במקום ה-4 עם שיעור חשיפה שבועי של 58.6%, במקומו של ‏ynet‏ שנחלש ויורד למקום ה-5 (56.3%).

‏nrg‏ מתחזק

בקרב האתרים שהתחזקו החודש ניתן למצוא את ‏nrg‏ מעריב, שעלה ב-7.3% לשיעור של 21.2% (מקום 11); האתר של זכיינית ערוץ 2 רשת, שהתחזק ב-7.9% לשיעור חשיפה של 13.6% (מקום 16); ו-‏‏msn‏ ישראל, שנהנה מעלייה בחשיפה לאור שיתוף-הפעולה עם נענע10 ומזנק ב-16.5% (מקום 14).

‏Mako‏ (מקום 6) ונענע10 (מקום 9) לעומת זאת, איבדו החודש 3.3% ו-11.6% בהתאמה, וגם אתר יד2 נחלש ב-15.2% לשיעור של 23.1% (מקום 10). דפי זהב איבד החודש כ-15% בשיעור החשיפה השבועי שלו ל-16% (מקום 13), בהשוואה לשיעור של 23.5% ל-‏b144‎‏ (מקום 7).

בגיזרת אתרי הספורט נרשמה היחלשות כללית, אך הפער בין השניים הצטמצם: ‏one‏ (מקום 18) וספורט5 (מקום 19) איבדו החודש 20.7% ו-3.8% בהתאמה, לשיעורי חשיפה שבועיים של 12.8% ו-12.6%.

"גלובס" מזנק

בקרב אתרי הכלכלה, "גלובס" הוא האתר הכלכלי המוביל, כאשר באפריל הוא הציג זינוק מרשים של 26% לשיעור חשיפה שבועי של 13.6% (מקום 15), בהשוואה ל"דה מרקר" שאיבד כ-9% ומידרדר למקום ה-17.

גם בקרב נתוני הגלישה ממקומות העבודה, "גלובס" הוא האתר הפיננסי הפופולרי ביותר עם זינוק של 46.5% לשיעור של 14.8% (מקום 12), בהשוואה לשיעור של 13.2% בלבד ל"דה מרקר" (מקום 13).

שיעורי החשיפה של "דה מרקר" כוללים גם ה"דה מרקר קפה", אשר על-פי גוגל טרנדס מושכת אליה יותר מ-40 אלף גולשים ביום, כך שבפועל "גלובס" פותח פער גדול יותר ממתחריו.

סקר ‏TIM‏ של ‏TNS‏ טלסקר נערך בקרב מדגם של כ-800 משתמשי אינטרנט מהאוכלוסייה היהודית מעל גיל 13. ‏‎‎‏

סקר TIM אפריל 2010 - גלישה ממקומות עבודה

סקר טים 2010 אתרים מובילים - מקומות עבודה
 סקר טים 2010 אתרים מובילים - מקומות עבודה

סקר TIM אפריל 2010 - דירוג כללי

סקר טים 2010 אתרים מובילים
 סקר טים 2010 אתרים מובילים

‏‎‎גוף המדיה ‏MASA‏ מגיע ל-73.6% חשיפה

‏סקר ‏TIM‏ הנוכחי מדד החודש גם את שיעור החשיפה של גוף המדיה החדש ‏MASA‏, שמשווק את שטחי הפרסום בנענע10, ‏msn‏ ישראל ובפייסבוק, כאשר על-פי הסקר ‏MASA‏ מגיע לשיעור חשיפה שבועי של 73.6% בניכוי חפיפות (וללא המסנג'ר) - ממצא שמציב אותו במקום 2, אחרי גוגל ולפני וואלה ו-‏‏ynet‏.

משאלות נוספות שהופיעו בסקר, על-פי בקשה מיוחדת של ‏MASA‏, עולה כי לגוף המדיה החדש יש יתרון כמעט מוחלט בכל הנוגע לפילוחים השונים של אוכלוסיית הגולשים, בהם גם פילוח של מין וגיל.

כך, 74% מאוכלוסיית הגולשים הגברית בישראל נחשפת מדי שבוע ל-‏MASA‏, בהשוואה ל-61.5% ל-‏ynet‏ ו-60.3% לוואלה, ו-72.9% מאוכלוסיית הגולשים הנשית נחשפת מדי שבוע ל-‏MASA‏, בהשוואה ל-50.9% ל-‏ynet‏ ו-67.1% לוואלה.

גם בקרב קבוצות הגילאים נראה כי שיעור החשיפה השבועי של ‏MASA‏ גבוהה בהשוואה למתחרים. בקרב הגולשים בגילאי 13-17, 85.2% מהם נחשפים ל-‏‏MASA‏ מדי שבוע, בהשוואה ל-40.1% ל-‏ynet‏ ו-82.2% לוואלה.

גם בקרב קבוצות הגילאים 18-29 ו-30-49, שיעור החשיפה של ‏MASA‏ גבוה יותר בהשוואה למתחרים. אולם, בקבוצת הגולשים מעל גיל 50, ‏ynet‏ מובילה עם שיעור של 59.4% מסך הגולשים, בהשוואה ל-57.9% ל-‏MASA‏.

שלחו לי למייל את הדברים הכי החשובים שקרו השבוע בהייטק
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
הסיפורים הגדולים של היום
נדל"ן
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות