מנהל מע"מ ירושלים: "קארשי אמר לי: תחליט איזה תפקיד אתה רוצה"

אבי סימני בעדותו בתיק המינויים ברשות המסים: ‎‎‏"ההצעה של יורם קארשי לעזור לי לקבל תפקיד ברשות המסים נשמעה לי כהתרברבות. בפועל אני לא יודע מה הוא עשה"

‎‎‏"ההצעה של יורם קארשי לעזור לי לקבל תפקיד ברשות המסים נשמעה לי כהתרברבות. בפועל אני לא יודע מה הוא עשה" - כך העיד היום (ד') מנהל תחנת מע"מ ירושלים, אבי סימני, בתיק המינויים ברשות המסים.

בתיק זה מואשמים בכירי רשות המסים לשעבר ובראשם מנהל הרשות לשעבר, ג'קי מצא, בקבלת שוחד מיורם קארשי וקובי בן-גור, בכך שנענו לדרישותיהם לביצוע מינויים ברשות המסים.

סימני העיד על שיחותיו ופגישותיו של קארשי. לדבריו, "גדלנו באותה שכונה. הוא לא במעגל הראשון, סוג של חבר שכונה".

סימני התייחס לעזרה שהציע לו קארשי במינויו לתפקיד מנהל בית המכס בירושלים, שאותו פינה יגאל סער, אחד הנאשמים, זאת לאור מינויו לנציג הרשות בארה"ב. לדברי סימני, "ב-2006 הבעתי רצון להתמנות תפקיד של יגאל כשהוא יצא לארה"ב. יורם אמר שהוא דיבר עם יגאל רבות על הנושא הזה".

לדבריו, בפגישה שהתקיימה בינו ובין קארשי ביוני 2006 בתלפיות, "יורם אמר לי: 'תחליט איזה תפקיד אתה רוצה. מה שתחליט - אני לרשותך'. אני מניח שאמרתי לו שאני מעוניין לעבור תפקיד, והוא הציע לסייע לי בקבלת תפקיד של בית המכס. זה טבעי שאחד שמכיר אותי יתעניין".

‏על חקירתו במשטרה העיד סימני כי "אני מצולק עד היום מהעניין הזה. אני לא מבין למה נחקרתי".

‏סימני נשאל על-ידי התובעת, עו"ד מיכל רוזן-עוזר, כיצד ידע כי סער צפוי לפנות את התפקיד. על כך השיב כי "בכל פעם שמתפנה תפקיד, יש חרושת שמועות לגבי מי הולך לקבל אותו".

‏בחקירה נגדית לבא-כוחו של קארשי, עו"ד איתן מעוז, אמר מעוז כי לדברי קארשי בחקירתו במשטרה, "לא משנה מה סימני היה מבקש. אני רוצה לעזור לחבר ילדות".

עוד עלה כי הסמנכ"לים ברשות המסים המליצו על מינויו של סימני. בחקירה נגדית לבא-כוחו של מצא, עו"ד נבות תל-צור, אישר סימני כי הוא פנה למצא בעניין מינויו לתפקיד וכי מצא כבר קיבל עליו המלצות "מקיר אל קיר". באותה שיחה אישר סימני כי שמו של קארשי כלל לא עלה. לדבריו, בהתייחס לפנייתו למצא, "גם אם לא הייתי פונה אליו - להערכתי הוא היה ממנה אותי". ‏‎‎‏

סימני אישר עוד כי קארשי פנה אליו בכדי לעזור לעובד זוטר להתקבל לקורס גבייה ואכיפה. בחקירה נגדית, כשנשאל האם מלבד זה קיבל פניות כלשהן מקארשי, השיב בשלילה. לדבריו, "אני לא מחוייב לאף אחד. אני לא מועל בתפקידי".

במהלך עדותו עלה עוד כי סימני הקליט חלק מהחקירות שנערכו לו. כשהדבר התגלה מכשיר ההקלטה נלקח ממנו. באחת החקירות פרץ בבכי. לדברי סימני, "בסוף החקירה השמיעו לי הקלטה שלכאורה אני מדבר עם יורם. לא זיהיתי את קולי. הייתי בהלם ואמרתי שזה לא אני. היה שם חוקר שביקש שאקשיב טוב-טוב, ואז התפרצתי בבכי, אפילו היקאתי, וביקש מהם לעשות בדיקת קול. הם הבינו שזה לא אני.

"הרגשתי מאוד מאוים. מאוד פחדתי. אני מצולק עד היום מהעניין הזה. הגעתי לחקירה הזו ולא הבנתי - עד היום אני לא מבין - למה נחקרתי. לא חשבתי שעברתי עבירה כלשהי. כל החקירה הזו לא היתה ברורה לי, ולא היה בה צורך. כל החקירה לוותה בהשפלות: צעקו עליי, ביזו אותי... רציתי לקפוץ מהחלון".

בחקירה נגדית לבא-כוחו של יגאל סער, עו"ד גיל דחוח, אישר סימני, בהתייחסו לאירועים נוספים בחקירתו במשטרה, כי הרגיש שהחקירה מתנהלת באופן שרומס את זכויותיו, ולכן החליט להקליט את חקירותיו.

סימני אישר עוד כי באותו מעמד, ביקש כי יבדקו במחשבי הרשות אם היה קשר כלשהו בינו לבין קארשי. עו"ד דחוח הציג בפניו מסמך המעיד כי רק כשנה לאחר מכן נערכה בדיקה, הן לגבי סימני והן לגבי סער, וזו העלתה כי לא נמצא כל טיפול חריג של השניים בעסקיו של קארשי.

בתשובה לשאלת עו"ד דחוח אם העיד באופן מתחמק כי חשש מנקמה, השיב סימני: "חשש טבעי. אני נמצא בסיטואציה מאוד לא פשוטה. אני 4 שנים בלחץ מהסיפור הזה. אני יודע שאני אדם ישר, ואני חושב שיעידו עליי רבים ככזה, וזה בהחלט לא נוח כשחושבים שאני מנסה להתחמק, כשלטעמי מאוד טבעי להתקשות לזכור פרטים של שיחות שנערכו זמן רב לפני כן".

סימני אישר כי בעקבות החקירה ירד תפקודו האישי והמקצועי.