גשר בין הורים לילדים: לעקוב אחר התפתחות הילד - ע"י משחקים

הסטארט-אפ הישראלי Tucoola מציע פלטפורמה של משחקי פלאש ומפיק להורים דו"חות "שמאפשרים להם לדעת איפה החוזקות ואיפה החולשות של הילדים, ויכולים לסייע בבניית תוכנית שיפור לטווח ארוך"

אחד השימושים הפופולריים באינטרנט הוא משחקים, בעיקר בקרב ילדים, ועשרות אתרי משחקים קמים בזירה המקוונת מדי יום. ההורים, מנגד, לא תמיד מרוצים מכך שילדיהם מבזבזים זמן רב מול המחשב, במיוחד כאשר לרוב מדובר במשחקים שאינם חינוכיים בהגדרתם. הסטארט-אפ הישראלי Tucoola סבור כי בידו פיתרון שעשוי לגשר בין הרצונות של שני הקהלים הללו - ילדים והורים.

Tucoola הוקמה ב-2008 על ידי אלי פורת (מנכ"ל החברה) ועידן בר. לדברי בר, "השאלה המרכזית שהעסיקה אותנו הייתה איך ניתן לספק להורים מידע על תהליך ההתפתחות של הילדים שלהם. מהרגע שילד נולד, יש הרבה מאוד בדיקות פיסיות וסממנים נראים לעין שמאפשרים לדעת את קצב ההתפתחות, אולם יכולות אחרות כגון זיכרון ויזואלי או מוטוריקה קשה לאבחן. לכן, פיתחנו פלטפורמה שמאפשרת לנו לאסוף מידע על תהליך ההתפתחות של ילדים בגילאי 2-8, באמצעות משחקי מחשב".

הפלטפורמה מבוססת על משחקי פלאש אינטרנטיים, שכוללים אלמנטים חינוכיים ולימודיים. "אנחנו לא מפתחים את משחקי המחשב אלא מאתרים את המשחקים הרלוונטיים שכבר קיימים, ומאפשרים ליצרני המשחקים להטמיע בתוכם את האלגוריתם שפיתחנו". האלגוריתם מאפשר לבחון יכולות, החל מזיכרון דרך קשב ועד מוטוריקה, בהתבסס על האינטראקציה של הילד עם המשחק. לדברי בר, "אנחנו מפיקים להורים דו"חות שמאפשרים להם לדעת איפה החוזקות ואיפה החולשות של הילדים, ויכולים לסייע בבניית תוכנית שיפור לטווח ארוך".

החברה גייסה עד כה כמיליון שקל ממשקיעים פרטיים בישראל ובארה"ב, וכעת נמצאת בסבב גיוס נוסף של כ-250 אלף דולר. האתר עדיין נמצא בגרסת בטא סגורה, ועתיד להיפתח בעוד כחודשיים. אך, בר אומר כי "המטרה שלנו אינה להיות אתר יעד, אלא לשתף פעולה עם שחקנים אחרים". לחברה יש כבר שיתופי פעולה עם אתר המשחקים Bgames של בזק ואתר Zapak, אתר משחקים מוביל בהודו, והם נמצאים במגעים גם עם דיסני.

* מה המודל העסקי?

"אנחנו מציעים את הטכנולוגיה שלנו למפיצים, כגון אתרי משחקים, פורטלים גדולים וספקיות אינטרנט, על בסיס מודל של White Label. השותפים שלנו יכולים להטמיע את האלגוריתם שלנו בקלות וליצור סביבת משחקים בטוחה וממותגת, שמאפשרת להורים לעקוב אחר ההתפתחות של הילדים שלהם, בתמורה לדמי מנוי חודשיים". ההכנסות מדמי המנוי יתחלקו בין המפיץ, יצרן המשחקים ו-Tucoola. "אנחנו מציעים ליצרני המשחקים ובעלי הפורטלים אפשרות ליצור זרם הכנסות חדש, כשהקהל הפוטנציאלי שלנו עומד על כ-300 מיליון גולשים בגילאי 2-8". כעת מכוונת החברה לארה"ב, אירופה, הודו וסין, אך בר לא שולל את האפשרות שהאתר יושק גם בשפה העברית.

לדברי בר, "אין תחרות ישירה שכן מדובר בקונצפט חדשני. אף אחד לא נותן מידע אמיתי ובעל ערך על תהליך ההתפתחות של הילדים ומה הם באמת עושים כאשר הם נמצאים בזירת משחקים". לדבריו, "המטרה הסופית היא להיות בכל הפלטפורמות - בסלולר, במחשב האישי ואפילו בקונסולות משחקים".