ת"א סגרה בירידות; אפריקה צנחה 9.8%, טאואר נפלה 5%

ביום א' ייכנסו לשוק 39 מיליון מניות של אפריקה ■ דו"ח מעורב לאלביט מערכות ■ זינוק של 30% ברווחי דלק קידוחים ■ דנקנר בדרך למכור את כלל ביטוח ■ זיו סגל: "המעו"ף נתמך מעל 1,146 נקודות - סימן שורי" ■ המחזור הסתכם בכ-1.93 מיליארד שקל

יום המסחר בבורסת תל אביב החל בעליות, נמשך במגמה מעורבת והסתיים בירידות. זאת, למרות עליות בבורסות אירופה ובאסיה. נראה כי חששות המשקיעים והפעילים לקראת ה-26 במאי השפיעו על המסחר בשוק המקומי. החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט מאותתים על פתיחת מסחר מעורבת עם נטייה לירידות שערים.

המחזור הסתכם בכ-1.93 מיליארד שקל. בסיכום שבועי רשם מדד המעו"ף עליה של 1.3% ומדד ת"א 75 טיפס בכ-1.4%.

המשקיעים הזרים האקטיביים ימשיכו להוציא כספים מישראל גם לתוך שנת 2011 בשל השדרוג של השוק ב-MSCI, אך ישראל תיהנה מזרימת הון חיובי של כמיליארד דולר מהמשקיעים הפאסיביים. זוהי המסקנה של האנליסטים דן הרוורד, ארי רג'נדרה וריצ'ארד גוסו מדויטשה בנק, בסקירה מעודכנת שהוציאו היום ללקוחותיהם.

16 מניות ישראליות ייצגו את השוק הישראלי במדדי השווקים המפותחים, כאשר טבע תהיה הבולטת מכולם ותתפוס נתח של 63% ממדד MSCI Israel ו-0.26% במדד MSCI World. האנליסטים בדויטשה בנק מעריכים כי טבע תהיה המרוויחה הגדולה מהשדרוג, שכן להערכתם צפויה זרימת הון פאסיבי של 700 מיליון דולר למניה.

מנגד, לידי "גלובס" הגיע מחקר מקיף ומעמיק שערכו כלכלני מכון מילקן לקראת השדרוג של השוק הישראלי. בהתבסס על נתונים שונים שאספו במכון, שיחות וראיונות עם משקיעים זרים ומקומיים בישראל, עולה כי משקיעים זרים פאסיביים מחזיקים כיום, באמצעות קרנות המתמחות בהשקעה צמודה למדדים, כ-19.2 מיליארד שקל (כ-4.75 מיליארד דולר) וכ-50% מסכום זה עלול לצאת מהשוק ב-26.5.

סגל: "הנחת המוצא היא המשך מגמת העלייה"

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס" מסר כי מדד המעו"ף נתמך בינתיים מעל הממוצע הנע ל-200 יום ועלה מעל הממוצע ל-150 יום. בכך, שימשו הממוצעים הנעים כרמות תמיכה והשאירו את מדדי המניות במסלול של מגמת עליה. הקפיצה של מדד המעו"ף ביום ב' האחרון מעל רמת ה-1,146 נקודות יצרה, לדעת סגל, פער מחיר עולה ונתנה סימן חיובי להמשך עלייה. סגל מציין כי העובדה שמדד המעו"ף נתמך בימים ג' ו-ד' מעל רמת ה-1,146 נקודות מהווה גם היא סימן שורי.

הנחת המוצא של סגל היא המשך מגמת העלייה. הוא נוקב ב-3 מבחנים להנחת מוצא זו: (I) תמיכה מעל רמת ה-1,146 נקודות; (II) פריצה כלפי מעלה של רמת ה-1,163 נקודות, שאם תתקיים תיחשב סימן שורי משמעותי; ו-(III) מהלך מעל רמת ה-1,180 נקודות.

סגל "מרגיע" ומציין כי למרות שכל מהלך כזה יביא את מדד המעו"ף לשער גבוה יותר ולכאורה "מפחיד" יותר, מנקודת מבט טכנית מגמת העלייה היא שתתחזק. לטעמו, על פוזיציית רכש ניתן להגן מתחת לרמת ה-1,130 נקודות. מהלך נוסף מתחת לרמה זו לא יתבטל בקלות, כשמבחן הממוצע הנע ל-200 יום הוא עדיין באזור ה-1,095 נקודות.

מדד המחירים לצרכן לאפריל יפורסם מחר

המשקיעים בבורסת ת"א ישקלו את השלכות פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל, אשר יפורסם מחר בשעות הצהריים. על פי הערכות של מקורות בשוק ההון, מדד המחירים לצרכן עלה בחודש החולף בכ-0.6%. עם זאת, כמה מקורות מעריכים כי המדד עלה בשיעור גבוה יותר - עד 0.8%. עם זאת, גם אם מתייחסים לתחזית הגבוהה יותר, מדובר בשיעור עלייה נמוך באופן יחסי, הואיל ומדד אפריל נחשב אחד הגבוהים בשנה, ומושפע, על פי רוב, מגורמים עונתיים, ובראש ובראשונה חג הפסח. באפריל 2009 עלה המדד ב-1% ובאפריל 2008 זינק ב-1.4%, כך ששיעור של כ-0.6% - אם אכן יקלעו המעריכים לנתון שיפורסם בסוף השבוע - יהיה נמוך.

דנקנר בוחן מכירת כלל ביטוח

אפריקה ריכזה עניין רב ברקע העובדה כי ביום א' תושלם אבן דרך נוספת בהסדר החוב המורכב והמסועף של החברה. ביום א' ייכנסו לשוק 39 מיליון מניות של אפריקה, כחלק מהפיצו למחזיקי האג"ח כפי שנקבע בהסדר. מדובר בדילול של כ-40% לבעלי המניות הקיימים, מה שתורם ללחץ המכירות על המניה.

נוחי דנקנר, בעל השליטה בקבוצת IDB, מתכנן למכור את השליטה בכלל ביטוח שבשליטת הקבוצה. בשנים האחרונות עלתה סוגיית מכירת כלל ביטוח על הפרק מספר פעמים, אך דבר לא יצא לפועל. כלל ביטוח נסחרת לפי שווי שוק של 1.2 מיליארד שקל והיא מהווה 0.7% ממדד ת"א-100.

כי"ל ריכזה עניין לאחר שאמש ננעלו מניות הדשנים בוול סטריט בעליות שערים נאות בשיעור של מעל 3%.

אלביט מערכות הרוויחה 49.7 מיליון דולר ברבעון הראשון, עלייה של 15% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה הסתכם ב-1.15 דולר, גבוה יותר מציפיות השוק שעמדו על 1.09 דולר למניה. עם זאת, בשורה העליונה רשמה אלביט ירידה של 6% בהכנסות לרמה של 618 מיליון דולר, בעוד שבשוק ציפו ל-680.8 מיליון דולר.

דלק קידוחים דיווחה היום כי הכנסותיה ברבעון הראשון של 2010 טיפסו בכ-13.8% לעומת הרבעון המקביל של 2009 והסתכמו בכ-15.81 מיליון דולר. התמלוגים למדינה ולצדדים קשורים הסתכמו ברבעון החולף בכ-4.6 מיליון דולר לעומת תמלוגים דומים של כ-3.66 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2009. בשורה התחתונה, מדווחת השותפות על רווח נקי וכולל של כ-10.42 מיליון דולר ברבעון, זינוק של כ-30.8% לעומת הרבעון המקביל ב-2009.

טאואר ומכתשים אגן , שדיווחו אתמול את תוצאותיהן והיכו את התחזיות, המשיכו לרכז עניין לאחר שאתמול זינקו שערי מניותיהן. בשיחת הוועידה אתמול עם האנליסטים, קברניטי מכתשים נשמעו שוריים למדי ומסרו כי החברה מתכננת רכישות וכן צופה צמיחה שנתית אורגנית של 7% בשנים הקרובות.

מבין המניות הקטנות נציין את ביונדווקס שזינקה היום ככל הנראה בעקבות כתבה ששודרה אתמול במהדורת "מבט" בערוץ 1, ובה סופר על החברה, שמפתחת חיסון אוניברסלי לשפעת, והצלחותיה בשלב הראשון והשני של הניסויים הקליניים.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]