שכר הבכירים - גירסת ארה"ב: "תקרת הזכוכית נשברה"

47.2 מיליון דולר למנכ"לית יאהו קרול בארטס, 26.3 מיליון דולר לאיירין רוזנפלד מנכ"לית חברת המזון קראפט בגין 2009 ■ 16 מנכ"ליות בכירות קיבלו שכר ממוצע בהיקף 14.2 מיליון דולר - 43% יותר משקיבלו מקביליהן הגברים

שכר הבכירים מרקיע שחקים, ועכשיו הגירסה הנשית בארה"ב. 47.2 מיליון דולר למנכ"לית יאהו קרול בארטס, 26.3 מיליון דולר לאיירין רוזנפלד מנכ"לית חברת המזון קראפט, הם בראש הרשימה המנופחת של השכר והאופציות שמקבלות המנכ"ליות של החברות הגדולות בוול סטריט.

16 נשים שעומדות בראש החברות הגדולות שנכללות במדד ה-S&P 500 קיבלו בגין 2009 שכר ממוצע בהיקף 14.2 מיליון דולר - 43% יותר משקיבלו מקביליהן הגברים, כך לפי מידע שנאסף ע"י סוכנות הידיעות בלומברג מהדו"חות השנתיים של 2009.

כן עולה מהנתונים, כי המנכ"ליות שהיו בתפקיד גם ב-2008 קיבלו העלאה בשיעור 19% ב-2009, ולעומתן הגברים ספגו קיצוץ שכר בשיעור 5%. "כשרואים את הנתונים האלו, אין לנו אלא לומר כי תקרת הזכוכית נשברה", אמר פרנק גלסנר, יועץ בכיר לענייני כספים ושכר לחברות בוול סטריט. "אני לא זוכר מקרים בולטים כאלה בהם נשים הרוויחו יותר מגברים", הוסיף.

"מדוע היא צריכה 'ארוחה דשנה' כזו, רק 25 ימים אחרי שזללה 'במשתה מדושן מעונג'"? אמר טוד גרשקוביץ', סגן נשיא בחברת הייעוץ Farient, בנוגע לחבילת השכר של מנכ"לית יאהו. "גם נחשים צריכים לנוח אחרי כזו ארוחה", הוסיף.

"עם זאת, יצוין כי שבירת התקרה הזו היא אינדיקטור חשוב לגבי החברה, אך ממש לא יכול לשקף במדויק את אשר קורה בפועל, ולא ניתן לראות בכך איזשהי אבן דרך לגבי נשים בכלל", אמר רובין פרקון, גם הוא מחברת Farient. "הנשים בתפקידים נמוכים יותר, והשכר שהן מקבלות ביחס למקביליהן הגברים, מורידות את הממוצע משמעותית", לדבריו.