הרשות השנייה דורשת להיות מעורבת במכרז הערוץ הערבי

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, מבקש מיו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, להבהיר למתמודדים כי המחוייבויות במכרז עשויות להשתנות כשהערוץ יעבור לפיקוח הרשות השנייה

רגולטור נגד רגולטור: הרשות השנייה דורשת להיות מעורבת במכרז לערוץ הערבי הייעודי. במכתב ששלח מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, הוא טוען כי חן לא השיב לפניות חוזרות ונשנות של הרשות בנושא. זאת למרות שעל-פי החוק, הוא צפוי להיות תחת פיקוח הרשות השנייה ולא תחת פיקוח מועצת הכבלים והלוויין.

כשייבחר הערוץ הישראלי בערבית, הוא צפוי להעביר את שידוריו באמצעות לוויין. אז, בתוך שנתיים הוא יהפוך בעל זיכיון לשידורי טלוויזיה לפי חוק הרשות השנייה, וכל הסמכויות שהיו נתונות למועצת הכבלים והלוויין יהיו בידי הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו.

כמו כן, לפי החוק המסתמן, הערוץ יופץ באמצעות מערך ה-DTT ("עידן+") של הרשות השנייה.

סמירה כותב לחן בהתייחס להתעלמותו מהרשות: "הדבר תמוה לאור העובדה שבהתאם לחוק צפוי כי הרשות השנייה תסדיר את פעילותו של בעל הרישיון, ולפיכך מובן כי היה מקום לשתפנו בהליך".

מפניית סמירה עולה למעשה כי המכרז, כפי שפרסמה מועצת הכבלים והלוויין יחד עם משרד התקשורת, כלל אינו סופי. במכתבו הוא מבקש מחן "להבהיר למתמודדים במכרז כי הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו עתידה לדון באופן הסדרת פעילות הערוץ, לרבות מחוייבויותיו, סמוך להפיכתו לבעל זיכיון, ואין בהוראות המכרז או בקביעות המועצה לשידורי כבלים ולוויין כדי לגרוע מסמכויות אלה".

ממועצת הכבלים והלוויין נמסר בתגובה: "המועצה לשידורי כבלים ולוויין הינה הגורם המוסמך על-פי חוק לפרסם את המכרז למתן רשיון מיוחד למשדר ערוץ ייעודי בשפה הערבית ולשמש כוועדת המכרזים לצורך בחירת הזוכה במכרז. הוראות החוק מתייחסות מפורשות לכך שבתום שנתיים ממועד תחילת השידורים, יראו את משדר הערוץ הייעודי בערבית כאילו קיבל זיכיון לשידורי טלוויזיה לפי חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו".

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בטיפול בינינו לבין מועצת הכבלים".