וראז מתמזגת עם דיאלוג'יק הקנדית

החברה שמספקת פתרונות לחברות תקשורת תנפיק מניות לבעלי דיאלוג'יק הפרטית, ובסיום ההליך יוחזקו 70% ממנה בידי בעלי החברה הקנדית

חברת ציוד התקשורת וראז (סימול: VRAZ) היא חברה שעברה כבר מספר גלגולים בחייה. כעת היא נכנסת לגלגול הבא שלה, ומתכננת להתמזג עם חברה פרטית בשם דיאלוג'יק (Dialogic) שהמטה שלה ממוקם במונטריאול, שבקנדה.

וראז נוסדה ב-2002 כמיזוג בין חטיבה של חברת ECI לבין Nexverse, סטארט אפ אמריקני שהיה נתון אז בקשיים. בשנת 2007 הפכה החברה לציבורית לאחר שגייסה בנאסד"ק כ-70 מיליון דולר לפי שווי של 316 מיליון דולר. ב-2008 היא נקלעה למשבר, שבא לידי ביטוי בסדרה של אזהרות רווח ובפיטורי שליש מעובדיה, חלקם הקטן בישראל. שווי השוק הנוכחי של וראז הוא 45 מיליון דולר.

המיזוג שמוצע כעת עם דיאלוג'יק יתבצע כך ש-וראז תנפיק מניות לבעלי המניות של דיאלוג'יק, וכל בעל מניות של דיאלוג'יק יקבל מניות של וראז, ביחס של 70%-30%. כלומר, לאחר השלמת המיזוג יחזיקו בעלי המניות של דיאלוג'יק ב-70% מהחברה, וה-30% הנותרים יהיו בידי בעלי המניות הקיימים של וראז. החברה תמשיך להיסחר בנאסד"ק אך תחת השם דיאלוג'יק.

מנכ"ל החברה יהיה המנכ"ל הנוכחי של דיאלוג'יק, ניק ג'נסן, בעוד שמנכ"ל וראז, דאג סבלה, ימונה לנשיא ולמנהל התפעול. המיזוג כפוף לקבלת אישורים רגולטוריים ולאישור בעלי המניות של וראז, והחברות מצפות להשלים אותו עד ספטמבר-אוקטובר השנה.

בשנת 2009 ירדו הכנסות וראז ב-19.6% לרמה של 75.1 מיליון דולר, אך היא הצליחה לצמצם את ההפסד הנקי שלה ב-44.6% ל-11.6 מיליון דולר. דיאלוג'יק היא חברה פרטית ואינה מפרסמת דו"חות, אך במסמכי המיזוג המוצע נכתב שב-2009 היא רשמה הכנסות של 176.3 מיליון דולר וייצרה 4.1 מיליון דולר בתזרים מפעילות שוטפת.

החברה המאוחדת אמורה לייצר הכנסות שנתיות בהיקף של 250 מיליון דולר, עם רווחיות גולמית של 60%-65% ו-EBITDA (רווח בנטרול מס, ריבית, פחת והפחתות) בהיקף של 10%-15% מהמחזור. החברה תעסיק כ-1,000 עובדים, מתוכם קרוב ל-170 בישראל.

וראז מספקת פתרונות לאופטימיזציה של רוחב פס וכן מתגי תוכנה לטלפוניה, עבור ספקיות התקשורת. דיאלוג'יק מפתחת מוצרי תקשורת שונים לארגונים עסקיים ובהם מוצרי וידאו וקול. החברות מאמינות ששילוב הפתרונות שלהן יסייע להן לשרת את הלקוחות ולהגביר את המכירות, לצד הפחתת העלויות שייווצרו בשל כפילויות לאחר השלמת המיזוג.