נועלים את רב-בריח? מכון התקנים הסיר תו תקן משתי דלתות

זאת בשל שימוש ברכיבים זולים ■ ביקורת הפתע נעשתה בעקבות תלונות שהגיעו למכון ממתחרים של רב-בריח ■ החברה: "אין מוצר אחד נושא תו תקן שרב-בריח מכרה שלא אושר ע"י מכון התקנים"

מכון התקנים ומשרד התמ"ת הסירו את תו התקן (היתר הסימון) משתי דלתות כניסה של חברת רב-בריח 08. ההחלטה של מכון התקנים והממונה על התקינה במשרד התמ"ת, גרישה דייטש, שהתקבלה אתמול (ד'), נפלה בעקבות ביקורת פתע של מכון התקנים במפעל רב-בריח באשקלון. בביקורת נמצא כי החברה שיווקה דלתות כניסה שהותקנו בהן רכיבים סיניים ללא תו תקן עם סימון תו התקן של המכון.

ביקורת הפתע נעשתה בעקבות תלונות שהגיעו למכון ממתחרים של רב-בריח.

לפני כשבוע התייצבו ראשי רב-בריח לבירור בפני ועדת ההיתרים, ובו טענו כי המוצרים כשירים אך הם לא הספיקו לבצע את הרישום של התקן. בדיקה מזורזת שביצעו אנשי מכון התקנים העלתה כי המוצרים כמכלול אינם עומדים בדרישות התקן. המכון ימשיך בבדיקה.

אתמול התקיימה בהמשך לדברים ישיבה סוערת בוועדת ההיתרים, ובה הוחלט כאמור לבטל את היתרי הסימון של שתי דלתות כניסה של החברה.

ככל הידוע, המוצרים הבלתי תקינים נמכרו ב-3 החודשים האחרונים. מדובר במספר לא קטן של דלתות מסוג שאינו עומד בתקינה.

התו בוטל משני דגמי דלתות כניסה שמשווקת החברה: דלת כניסה חד כנפית מדגם 540 ודלת כניסה ראשית לדירת מגורים ומשרדים מדגם V. לבד מהן משווקת החברה דלתות ממ"ד, דלתות אש (לחדרי מדרגות בבנייני מגורים) ודלתות למחסנים, שהתקן שלהם בתוקף.

במכתב שהוציא המכון למנהל מפעל רב-בריח נכתב: "הנכם נדרשים באופן מיידי לא לסמן את המצרך/כים הנ"ל בתו תקן, לא להשתמש בסמל תו התקן ולא להזכירו בפרסומיכם. הנכם מתבקשים להחזיר אלינו את תעודת ההיתר שהועברה אליכם בזמנו".

חברת רב-בריח היא אחת מ-13 חברות שמשווקות בארץ דלתות ממוגנות, ומכירותיה מוערכות ב-160 מיליון שקל בשנה.

ממכון התקנים נמסר בתגובה: "בעקבות תלונות שהגיעו למכון התקנים הישראלי, ערך המכון בדיקה ומצא כי דלתות כניסה לדירות מגורים, על מכלולם, אינם תואמים את דרישות התקן והיתר תו תקן מספר 46762. לפני שבוע ימים נערך שימוע ללקוח. אמש התכנסה ועדת ההיתרים של מנהלת תו תקן, בראשותו של הממונה על התקינה, אשר ערכה דיון מקיף בנוכחותו של היצרן. בתום הדיון החליטה הוועדה לבטל את היתר הסימון בתו תקן".

מרב-בריח נמסר בתגובה: "אין מוצר אחד נושא תו תקן שרב-בריח מכרה, שלא אושר על-ידי מכון התקנים. מעולם לא נמצאה בחצריה סחורה נושאת תו תקן המפירה את התקן שבידי רב-בריח. מעולם לא היתה בדיקה של מכון התקנים שקבעה כי המוצרים של רב-בריח אינם עומדים בתקן. לאחר דין ודברים, מכון התקנים העניק לרב-בריח 14 יום, בהם ייבדקו הטענות שהתקבלו במכון מהמתחרים של רב-בריח".