המניה של הערב בנאסד"ק: מה שחיבור ל-iPad עושה למניה

מניית Hauppauge ממשיכה לזנק במחזור חריג בעקבות השקת כרטיסי טלוויזיה המותאמים למוצרי אפל, כולל ה-iPad

בניגוד גמור למגמה השלילית היום (ו') בוול סטריט בולטת מניה אחת בעלייה חדה אשר ממשיכה את המגמה החיובית שלה מאתמול, הודות ל"רכיבתה" על גל הפופולאריות של ה-iPhone וה-iPad.

מניית Hauppauge Digital (סימול: HAUP) מזנקת בכ-44% לאחר שאמש היא נסקה בכמעט 200%. מחזורי המסחר במניה ממשיכים להיות חריגים במיוחד - פי 300 מהמחזור הממוצע ב-3 החודשים האחרונים.

חברת Hauppauge Digital עוסקת בייצור ושיווק של כרטיסי טלוויזיה להתקנה במחשבים אישיים. מדובר ב"מוצרי קישור" בין הטלוויזיה למחשב, כאלה שמאפשרים למשתמש לצפות בתוכניות טלוויזיה על מסך המחשב ולהקליט את התוכניות על הדיסק הקשיח. החברה מעסיקה 169 עובדים והמטה שלה ממוקם בעיר Hauppauge שבמדינת ניו יורק, ומכאן גם שמה.

אמש הודיעה החברה על השקת קו חדש של כרטיסי טלוויזיה - WinTV-HVR TV - כזה שמותאם גם למחשבי מקינטוש של אפל , לטלפון הסלולרי הפופולארי והמתקדם iPhone וגם למחשב המגע החדש של אפל - iPad. די בהודעה זו כדי לגרום למשקיעים לעוט על מניות החברה ולהזניק אותן במחזורים גבוהים.

Hauppauge נסחרת היום לפי שווי של 41 מיליון דולר. הכנסות החברה אשתקד עמדו על 60 מיליון דולר והיא הפסידה 5.7 מיליון דולר. לחברה היה רווח גולמי של 12.7 מיליון דולר, אך EBITDA (רווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות) שלילי של 4.9 מיליון דולר. בקופת החברה שוכבים 10.18 מיליון דולר במזומן ואין לה שום חובות.

נכון לסוף 2009, כ-21% ממניות החברה הוחזקו על ידי מוסדיים. בין המוסדות הפיננסיים שהחזיקו במניה ניתן למנות את קלפרס (קרן הפנסיה של עובדי הציבור במדינת קליפורניה) שמחזיקה ב-1.16% מהמניות, את קרן ההשקעות הבריטית בלקרוק וגם את קרן RENAISSANCE שמחזיקה ב-4.3% מהמניות.