השלב המרכזי במכרז עיר הבה"דים יפורסם בימים הקרובים

מדובר בשלב ה-‏RFP‏ (הזמנה להגשת הצעות מחיר), כשהעלות המוערכת של המכרז עומדת על 2.5-3 מיליארד שקל, לא כולל הוצאות החזקת הפרויקט בעשרים השנה הראשונות

השלב המרכזי במכרז קרית ההדרכה של צה"ל (עיר הבה"דים) צפוי להתפרסם בימים הקרובים. מדובר בשלב ה-‏RFP‏ (הזמנה להגשת הצעות מחיר), כשהעלות המוערכת של המכרז עומדת על 2.5-3 מיליארד שקל, לא כולל הוצאות החזקת הפרויקט בעשרים השנה הראשונות. ‏

בהליך המיון המקדים (‏PQ‏) של מכרז עיר הבה"דים לבחירת הזכיין נבחרו בשנה שעברה חמש קבוצות, הכוללות את שיכון ובינוי בשיתוף אשטרום, אפריקה ישראל בשיתוף אלקטרה, מבני תעשייה בשיתוף א. דורי ואלטל וכן חברת מנרב יחד עם שפיר. בשלב הבא, שיתפרסם בימים הקרובים, יתמודדו קבוצות אלה על אלמנט המחיר.

במשרד הביטחון הוחלט בימים האחרונים שלמרות שהרווח המרכזי לכלכלה ולנגב יווצר משלב התפעול של הבסיס שיימשך עשרות שנים בשיטת ה-‏PPP‏, הרי שגם בשלב ההקמה תינתן העדפה לתעשייה הישראלית ולהעסקת עובדים תושבי הנגב. זאת באמצעות החלת חובת רכש גומלין, כך שהזכיין הזוכה יחוייב להעסיק עובדים תושבי אזור הדרום.

גורם במשרד הביטחון אמר "לגלובס" כי "עשינו הכל במסגרת החוקית האפשרית על מנת לתת מקסימום העדפה לתעשייה הישראלית ולתושבי הנגב תוך כדי שמירת האיזון שלא יפגע בלוחות הזמנים להקמת קרית ההדרכה ולא יביא לייקור משמעותי של העלויות, שכן אז ייפגע האינטרס של ייצור כ-1,000 מקומות עבודה לתושבי הנגב".

לדברי מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל.) אודי שני: "מערכת הביטחון רואה במעבר צה"ל לנגב צעד אסטרטגי למדינת ישראל, הנגב ומערכת הביטחון. פרסום השלב המרכזי במכרז להקמת קריית ההדרכה מהווה נקודת אל-חזור להעברת בסיסי ההדרכה לנגב, ומהווה עוד הוכחה לכך שלמרות הספקנות של גורמים שונים, מערכת הביטחון נחושה להשלים את המעבר לנגב, ובכלל זה גם העברת בסיסי חיל המודיעין ואגף התקשוב לנגב".

לדברי ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, ד"ר אודי ניסן, "מערכת הביטחון החליטה בשיתוף משרד האוצר על שימוש בשיטות התקשרות שיסייעו בהתייעלות מערכת הביטחון. יצויין כי מערכת הביטחון מהווה נדבך חשוב במאמץ הלאומי לחיזוק הנגב, תוך שותפות מלאה של משרד האוצר ".