נכסים ובניין מוכרת לעוגן את מתחם ישפרו בנתניה ב-205 מיליון שקל

תרשום רווח של 5 מיליון שקל בדו"חות הכספיים לרבעון השני בגין המכירה

חברת הנדל"ן נכסים ובנין , הנמנית על קבוצת IDB של נוחי דנקנר, מכרה את מתחם ישפרו באזור התעשייה בנתניה לחברת עוגן נדל"ן תמורת 205 מיליון שקל. כך הודיעה היום (ג') החברה בדיווח לבורסה. המכירה נעשתה באמצעות החברה הבת שלה להשכרת מבנים, ישפרו.

המתחם האמור הינו בשטח של 25.5 דונם, עליהם בנוי בניין בשטח של 22 אלף מ"ר, בן 8 קומות ו-4 קומות מרתף. במתחם ישנם גם מבנים נוספים בשטח של 19 אלף מ"ר, אשר מושכרם ל-20 דיירים בתפוסה של 70%. דמי השכירות ממבנים אלה מסתכמים ב-7.5 מיליון שקל בשנה.

העסקה תושלם עד סוף חודש אוגוסט ונכסים ובנין מסרה כי תרשום רווח נקי של 5 מיליון שקל בדו"חות הכספיים לרבעון השני בגין העסקה. נכסים ובנין מנוהלת על ידי סגי איתן.

עוגן נדל"ן, המנוהלת על ידי שמואל רופא, ציינה בדיווח כי היא תממן את הרכישה באמצעות מקורותיה העצמיים והלוואה בנקאית, אם כי היא טרם התקשרה עם אף בנק לקבלת ההלוואה. החברה נסחרת בבורסה לפי שווי של 340 מיליון שקל. הונה העצמי (נכון לסוף הרבעון הראשון של השנה) הינו 529 מיליון שקל ויחס המינוף שלה (היחס בין התחייבויות החברה לנכסיה) הינו 59%.

הצרות של החברה אם

עוגן נדל"ן (כ-85%) מוחזקת על ידי אוסיף השקעות , שעל צווארה מתנוססת הערת "עסק חי" בדו"חות הכספיים, המתריע על חשש לפשיטת רגל. החברה כבר נמצאת על סף הסדר חוב נוסף עם מחזיקי האג"ח עקב אי יכולתה לעמוד בתשלומים.

אוסיף, הנשלטת על ידי חברת ישרס של שלמה אייזנברג, נקלעה למשבר קשה, לאחר שהפסידה 100 מיליון שקל ב-2009, בהמשך להפסד של כרבע מיליארד שקל ב-2008. היקף ההתחייבויות שלה ענק - 2.1 מיליארד שקל, והיא כבר דיווחה שלא תוכל לעמוד בהחזר חובותיה בזמן. אוסיף נדרשת לשלם כ-300 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ד' ואג"ח ה' בחודש הבא, ועוד 300 מיליון שקל לבנק לאומי.

בשנה שעברה השלים בהצלחה אייזנברג הסדר חוב עם מחזיקי האג"ח ובימים אלו הוא מנהל עמם מו"מ להסדר חוב שני. במקביל מתנהל מו"מ גם עם הנושים החזקים יותר - הבנקים. כך, בשבוע שעבר, חתמה חברת התשתיות ארנסון מקבוצת אוסיף על הסכם עם בנק לאומי להסדר חוב, במסגרתו הבנק מחל על חוב של 37 מיליון שקל, ויתרת החוב תיפרס עד לשנת 2017.