מכה נוספת לאפריקה: גולדמן זאקס חותך את התחזיות לאפי פיתוח

האנליסטים צופים עיכובים בהשקתם של 2 הפרויקטים הגדולים של לבייב ברוסיה ■ מורידים את מחיר היעד ל-2.5 דולר למניה מ-2.8 דולר ■ חותכים את התחזיות לשנים הקרובות ומעלים תחזיות רק לשנת 2013

בנק ההשקעות האמריקני גולדמן זאקס חותך את התחזיות לחברת אפי פיתוח , זרוע הנדל"ן של אפריקה ישראל ברוסיה, על רקע עיכובים הצפויים להערכת האנליסטים בהשקות של פרויקטים גדולים של החברה. כך עולה מסקירה של גולדמן זאקס על מניות נדל"ן נבחרות ברוסיה, אשר הגיעה לידי "גלובס".

הבנק עדיין מחזיק בהמלצת "נייטרלי" על המניה ובמחיר יעד של 2.5 דולר למניה, קרי 48% מעל מחיר השוק, אך מדובר בהפחתת מחיר היעד שכן המחיר הקודם עמד על 2.8 דולר למניה. אפי פיתוח נסחרת, להערכת האנליסטים, בדיסקאונט של 42% על השווי הנכסי הנקי (NAV) שלה.

"אנו מורידים את התחזיות שלנו בעיקר בשל עיכובים בהשקתם של 2 פרויקטים הנמצאים בשלבי פיתוח - קניון מוסקבה (שייפתח להערכתנו בסוף השנה) ומרכז הקניות Tverskaya Zastava (שלהערכתנו ייפתח בשנת 2014)", כתבו האנליסטים בסקירה. "אפי פיתוח נראית טוב בגלל הגידול ב-NAV, המינוף שפחת ונכסים עם תשואות גבוהות, אך אנו ממשיכים להחזיק בהמלצת 'נייטרלי' בשל הסיכונים התלויים על צווארה".

ההמלצה הפושרת של גולדמן זאקס מגיעה כ-3 שבועות לאחר שבנק זר אחר - סיטי - דווקא העלה את ההמלצה למניה והמליץ לקנות אותה, תוך שהוא נוקב במחיר יעד של 3.7 דולר למניה.

התחזיות נחתכו

על אילו סיכונים מדברים האנליסטים? ובכן, הם מציינים לרעה את הירידה במחירי השכירויות ובתפוסת הנכסים, עלויות פיתוח נכסים גבוהות, ירידה במחירי נכסי הנדל"ן ברוסיה וכאמור עיכובים בפרויקטים מהותיים.

"שוק הנדל"ן במוסקבה עדיין לא התייצב, אבל אנו רואים מספר סימנים ראשונים של התאוששות כבר השנה. בסוף המיתון הנוכחי, הפורטפוליו שלנו יתחזק עם השלמתם של מספר פרויקטים איכותיים", אמר לב לבייב, יו"ר אפי פיתוח ובעל השליטה באפריקה ישראל, באמצע חודש מארס.

גולדמן זאקס מעריך כי הכנסות אפי פיתוח יסתכמו השנה ב-57 מיליון דולר, ירידה מהותית לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 127 מיליון דולר. גם תחזיות ההכנסות לשנים 2011-2012 הורדו ל-205 מ' ד' ו-228 מ' ד' בהתאמה, ולמעשה האנליסטים העלו את תחזית ההכנסות רק לשנת 2013, מרמה של 349 מיליון דולר בתחזית הקודמת ל-403 מיליון דולר בתחזית העדכנית.

גם תחזיות הרווח של החברה הופחתו על ידי גולדמן. אפי פיתוח צפויה להפסיד השנה 3 סנט למניה, בעוד שהתחזית הקודמת דיברה על רווח של 6 סנט למניה. בשנה הבאה צפויה החברה להרוויח 4 סנט למניה, ב-2012 יגיע הרווח ל-13 סנט למניה ובשנת 2013 צפוי רווח נקי של 22 סנט למניה.