תרגיל העורף הגדול של כוחות הביטחון יוצא לדרך; השיא - ביום רביעי בבוקר

שם התרגיל: "נקודת מפנה 4" ■ "פנינו אינם למלחמה", דואגים להבהיר בארץ לאחר שבאזור עלו חששות שישראל מתכננת לנצל את ההיערכות המיוחדת של התושבים כדי לתקוף בלבנון או בסוריה

הבוקר (א') יחל תרגיל המפקדות הגדול. "נקודת מפנה 4", נועד לבחון את מוכנות מערך החירום למתקפת טילים על העורף הישראלי. התרגיל, שתוכנן כבר לפני זמן רב, מייצר מתיחות רבה באזור ומעלה את השאלה - האם ישראל מתכוננת למלחמה קרובה, ואולי אפילו תנצל את היערכות התושבים למתקפה נגד חיזבאללה או סוריה?

ישראל בקשה להדגיש שלמרות שהתרגיל יכלול את כל מערכי החירום של מדינת ישראל וידמה נפילה של מאות טילים ורקטות בשטחי ישראל, "פניה אינם למלחמה", ואת זאת היא דאגה להעביר לנספחים הצבאיים הזרים באזור ולשלטונות מצריים וירדן.

השיא של התרגיל מתוכנן ליום רביעי הקרוב בשעה 11 בבוקר, כשתשמע ברחבי הארץ אזעקה ותושבי המדינה יתבקשו להיכנס למרחבים המוגנים. במידה והכניסה למרחב המוגן כרוכה בשיבוש משמעותי של שגרת החיים, אומרים בפיקוד העורף שניתן יהיה להמשיך בפעילות רגילה.

הגופים שישתתפו בתרגיל כוללים את פיקוד העורף, משטרת ישראל, מד"א, מכבי האש, משרדי הממשלה והרשויות המקומיות. תרחישים שונים יתורגלו, כמו טיפול בחומרים מסוכנים, פינוי מוסדות, חלוקת ערכות מגן ואפילו ראש הממשלה יתורגל כשיבקר באחת הערים הגדולות בארץ במהלך התרגיל.