עוד קבוצת רכישה למגדל בן 80 דירות בעיר ימים בנתניה - מתפרקת

מסיבות שונות לא ניתן היה לחלק את המגרש לשניים, ולכן לא תתאפשר מכירת 6 דונם לקבוצה ■ רק 40 מתוך 80 חברים יקבלו דירה, ובמחיר הגבוה בכ-5% ■ בשבוע שעבר נחשף ב"גלובס" כי מארגני קבוצת הרכישה להקמת פרויקט המגורים "רביעיית פלורנטין" בת"א מתכוונים לפרקה

עוד קבוצת רכישה הופכת לפרויקט יזמי: קבוצה להקמת מגדל בשכונת עיר ימים המבוקשת לחוף ימה של נתניה מתפרקת, ולחבריה מוצע כעת לרכוש דירה - במקום יחידת קרקע - ישירות מהחברה היזמית שבבעלותה המגרש, כך נודע ל"גלובס".

זאת, לאחר שרק בשבוע שעבר נחשף ב"גלובס" כי בצעד חסר תקדים מתכוונים מארגני קבוצת הרכישה להקמת פרויקט המגורים "רביעיית פלורנטין" בתל אביב לפרקה ולהפוך את הפרויקט ליזמי.

הפעם מדובר בקבוצת רכישה שהחלה להתארגן לפני כשנה להקמת מגדל בן 22 קומות וכ-80 יחידות דיור על מגרש בנתניה, שהתכוונה לרכוש מחברת גמול נדל"ן מקבוצת גמול השקעות שבשליטת ליאון רקנאטי. את ארגון הקבוצה הובילה חברת רובדים שבבעלות רו"ח עופר כספי, ובשלב ראשוני סייעה בשיווקה גם חברת ג'י גרופ של גיא בלושינסקי.

הקבוצה פעלה על מנת לרכוש את מחצית זכויות הבנייה במגרש בן כ-12 דונם שבבעלות גמול נדל"ן, ושעליו בנתה כבר מגדל אחד, הידוע בשם "וילה סקאיי". עם זאת, מארגן הקבוצה לא חתם על הסכם אופציה לרכישת הקרקע, כך נודע ל"גלובס".

לאחרונה התברר כי מסיבות שונות לא ניתן יהיה לחלק את המגרש לשניים, ולכן לא יתאפשר לגמול נדל"ן למכור שישה דונם לקבוצת הרכישה של כספי.

משלא ניתן לקבוצת הרכישה לרכוש את הקרקע במשותף ולבנות עליה מגדל, תוך שהיא חוסכת במס רכישה ובמע"מ, גיבש כספי תוכנית מול גמול נדל"ן, שלפיה קבוצת הרכישה תהפוך לקבוצת רוכשים שתקנה 40 דירות מחברת גמול נדל"ן, שתקים את המגדל בעצמה כפרויקט יזמי לכל דבר. במילים אחרות: במקום לרכוש יחידת קרקע, מוצע כעת לכל חבר קבוצה לרכוש את המוצר הסופי - הדירה.

רוכשים את כל הדירות

עוד נודע ל"גלובס", כי בניגוד לקבוצת "רביעיית פלורנטין", כספי הצליח לגייס רוכשים לכל הדירות בפרויקט - 80 יחידות דיור בסך הכל. אך על פי ההסכם המתגבש עם גמול נדל"ן, רק 40 יחידות דיור יימכרו לקבוצת הרוכשים של כספי, ואת ה-40 הנותרות תמכור גמול נדל"ן בעצמה, כך שלא כל חברי הקבוצה יזכו בדירה.

חברי קבוצת הרכישה המקורית שירצו לרכוש דירה מגמול נדל"ן יצטרכו לשלם תוספת מחיר של כ-5%, כך נודע ל"גלובס". עדיין, מדובר בהנחה, שכן 40 הדירות שתשווק גמול בעצמה יעלו כ-12% יותר, כך אומרים גורמים מקרובים לעסקה ל"גלובס". נציין כי דירת 5 חדרים בשטח של 133 מ"ר נטו בקומה הראשונה שווקה לחברי קבוצת הרכישה במחיר משוער של 1.29 מיליון שקל.

בתגובה אמר כספי ל"גלובס" כי "באמצעות מערך הסכמים חדש עם חברת גמול נדל"ן התגבשה קבוצת רוכשים ראשונה מסוגה בישראל".

מחברת ג'י גרופ נמסר בתגובה: "עזרנו לחברת רובדים של רו"ח עופר כספי בשלבים מוקדמים בלבד; אין לנו שום מעורבות רשמית, כלכלית או משפטית בעסקה".

מגמול נדל"ן לא נמסרה תגובה.