בז"ן מדווחת על מעבר להפסד של כ-3.5 מיליון דולר ברבעון 1

מרווח הזיקוק המנוטרל בתקופת הדוח הסתכם ב- 3.2 דולר לחבית לעומת מרווח ייחוס ממוצע של 3.5 דולר לחבית המתפרסם ע"י "רויטרס" ■ מרווח הזיקוק המנוטרל בתקופה המקבילה אשתקד הסתכם בכ–4.4 דולר

חברת בזן דיווחה הבוקר (ב') על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2010. הכנסות החברה גדלו לכ-1.7 מיליארד דולר ברבעון לעומת כ-984 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

במהלך 2010 חלו תנודות במחיר הנפט הגולמי ומוצריו, מחיר הנפט הגולמי שעמד על סך כ-78 דולר לחבית בתום שנת 2009, ירד לרמה של כ-70 דולר לחבית במהלך הרבעון הראשון של שנת 2010, עלה לכ-80 דולר לחבית בסופו ובמועד אישור הדוחות ירד לכ-71 דולר לחבית.

באותה תקופה, חלו שינוים דומים גם במחירי מוצרי הדלק המיוצרים ע"י החברה מן הנפט הגולמי ונמכרים על ידה. מכיוון שאין מתאם מלא בין מועדי והיקפי השינוי במחירי המוצרים לבין מועדי והיקפי השינוי במחירי הנפט הגולמי, נגרמת תנודתיות משמעותית במרווחי הזיקוק.

מרווח הזיקוק המנוטרל בתקופת הדוח הסתכם ב- 3.2 דולר לחבית לעומת מרווח ייחוס ממוצע של 3.5 דולר לחבית המתפרסם ע"י "רויטרס" עבור פיצוח נפט מסוג אורל באגן הים התיכון. מרווח הזיקוק המנוטרל בתקופה המקבילה אשתקד הסתכם בכ-4.4 דולר לחבית לעומת מרווח ייחוס ממוצע של 3.4 דולר לחבית.

ניצולת המתקנים של בז"ן בתקופת הדו"ח הסתכמה בכ-89% לעומת כ-88.6% בתקופה המקבילה אשתקד.

ה-EBITDA מאוחד המדווח בתקופת הדו"ח הסתכם בכ-35 מיליון דולר, בהשוואה לכ-98 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות מימון הסתכמו בכ-12 מליון דולר לעומת הכנסות של כ-14 מליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר העליה בהוצאות המימון נבעה מירידה בשווי הוגן של הגנות, מעליה בהוצאות רבית על מימון לזמן קצר, ומירידה בשווי תיק ני"ע והלוואה לפמ"ח.

בשורה התחתונה דיווחה החברה כי ההפסד המאוחד הסתכם לכ-3.5 מיליון דולר לעומת רווח של כ-75 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד.

ישר בן מרדכי, מנכ"ל בזן, אמר עם פרסום הדו"חות כי "התנודתיות במחירי המזוט במהלך הרבעון הראשון של שנת 2010 צמצמו את מרווחי הזיקוק של החברה בטווח הקצר. עם זאת, גמישות מתקניה של בזן, יחד עם האינטגרציה המוגברת של מגזר הפטרוכימיה והשלמת מיזוג עם כרמל אולפינים (כאו"ל), תמכו בתוצאות החברה למרות הצמצום במרווחי הזיקוק".

"אל המהלכים האחרונים אותם ביצענו במהלך השנה החולפת, שכללו הסבת ושדרוג המתקנים, תתווסף השנה הפעלת שלב ב' של הפצחן המימני המתון בחודש יוני. אנו צופים כי הפעלתו תתרום למרווח הכולל על ידי הגברת היקפי ייצור הסולר בכ - 1.5-2% ויחד עם שלב א, לשפר את יכולות ייצור הסולר של החברה בכ-3-4% בסה"כ. בזן נמצאת בשלבי מיזוג מתקדמים של כאו"ל לתוך החברה. עם שלב בהתקדמות התהליך מוצפות יותר סינרגיות תפעוליות, שיתרמו ליכולות הגמישות ויגדילו את הרווחיות של בזן בטווח הארוך, על ידי ביצוע אופטימיזציה תפעולית כוללת וביצוע תכנון השקעות אופטימלי."