המעילה בהראל: הסדר טיעון לגיא ויסמן - ירצה 7-12 שנות מאסר

ויסמן, שנאשם בגניבת 123 מיליון שקל מכספי הראל בית השקעות, יודה בגניבה של 9 מיליון שקל ובסיוע לגניבה של 7 מיליון שקל ■ שאר הסכום שויסמן הואשם בגניבתו יומר לעבירות שונות הקשורות להפסדים בבורסה

"אנחנו מודיעים לבית המשפט שהגענו להסכמות בנוגע להסדר טיעון בעניינו של הנאשם גיא ויסמן" - כך הודיעו היום (ב') הפרקליטה אסתי שלאין ובאי-כוחו של המשנה למנכ"ל הראל בית השקעות לשעבר, עוה"ד ציון סהראי ואורי קינן מהסניגוריה הציבורית, לשופט עודד מודריק.

וכך, 3 שנים לאחר שהחל משפטו של ויסמן שנאשם בגניבה של 123 מיליון שקל בעת ששימש בתפקידו בהראל בית השקעות, הולכת ומגיעה לסיומה אחת מפרשות המעילה הגדולות בתולדות המדינה.

הסדר הטיעון יוצג לבית המשפט המחוזי בתל-אביב רק בעוד כשבועיים, לאחר שיוכן כתב אישום מתוקן. עם זאת, ל"גלובס" נודע כי על-פי הסדר הטיעון שגובש בין הצדדים, ויסמן יודה בגניבה של 9 מיליון שקל ובסיוע לגניבה של 7 מיליון שקל נוספים, וייגזרו עליו בין 7 ל-12 שנות מאסר בפועל.

שאר הסכום שויסמן הואשם בגניבתו יומר מעבירת גניבה לעבירות שונות הקשורות להפסדים בבורסה.

המשמעות היא שויסמן, שהואשם על-ידי המדינה בגניבת 123 מיליון שקל, צפוי להודות ולהיות מורשע לבסוף בגניבה של 9 מיליון שקל בלבד.

גיא ויסמן / צלם: אבשלום ששוני
 גיא ויסמן / צלם: אבשלום ששוני

בשבועות האחרונים הוחלפו בין הפרקליטות לבין סניגוריו של ויסמן טיוטות רבות של הסדרי טיעון, עד שהבשיל ההסדר הסופי שהיה מקובל על ויסמן עצמו ועל הפרקליטות.

ויסמן נאשם בעבירות של גניבה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מירמה, הפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון ועבירות נוספות. בכתב האישום נטען כי במסגרת תפקידו כמשנה למנכ"ל הראל בית השקעות היה ויסמן אחראי על ענייניה הכספיים של החברה, על טיפול בהנהלת החשבונות ועל הכנת הדו"חות הכספיים שלה.

פעילות עבריינית שיטתית

ויסמן שימש כאיש הקשר של הראל בית השקעות מול רואי החשבון, היה זה שחתם על הדו"חות הכספיים והציג אותם בפני מועצת המנהלים לצורך אישורם. מתוקף תפקידו היתה לויסמן, שהיה מורשה חתימה בהראל בית השקעות, גישה למערכת הנהלת החשבונות של החברה, לחשבונות הנאמנות ולחשבונות הבנק העסקיים.

משנת 2003, ולמרות שנאסר עליו להיות מעורב באופן אישי בחשבונות של לקוחות, קשר ויסמן קשר עם גורמים שונים והציע להם לפתוח חשבונות בהראל בית השקעות, תוך שהוא משתמש בשמם של חבריו כבעלי החשבון ומסתיר את היותו נהנה בחשבונות. בשיטה זו הוא חילק את הרווחים בינו לבין הלקוחות.

על-פי כתב האישום, ויסמן גנב סכום עצום של 123 מיליון שקל מהראל בית השקעות. "ויסמן פעל לאורך שנים בצורת שיטתית ומתוחכמת ובעזות מצח גנב 123 מיליון שקל מכספי החברה, תוך מחיקת ההון העצמי והעמדתה בסיכון בהמשך פעילותה", נכתב בכתב האישום, "את כל זה עשה לצורך רכישת אופציות בשוק המעו"ף לחבריו תוך שלשול רווחים לכיסו, וזאת תוך שימוש בפעולות הסוואה והסתרה חשבונאיות מתוחכמות, תוך ניצול מעמדו מתוקף תפקידו הבכיר בהראל ותוך דריסה ברגל גסה של האמון הבלתי מסויג שניתן בו. מדובר בפעילות עבריינית שיטתית, מסוכנת ומתוחכמת ובעבירות שבוצעו לאורך זמן ובהיקף ניכר למען בצע כסף".

ויסמן נמצא במעצר החל מחודש אפריל 2007, ולאחרונה קבע בית המשפט העליון כי אם יימשך משפטו, צריך יהיה לשקול בצורה רצינית את שחרורו מהמעצר בתנאים מגבילים לביתו. כעת, לאחר שגובש הסדר טיעון, ייאלץ ויסמן להמתין לחופשה הראשונה מבית הכלא כדי להגיע שוב לביתו.