החיבוק של מדטרוניק

העסקה האסטרטגית הנוכחית אפשרה למדטרוניק לשים יד על אחת מהטכנולוגיות המבטיחות

תחום הביומד הישראלי מחזיר מעט שמחת חיים להיי-טק וההון סיכון המקומי. בשנים האחרונות, בהן ההיי-טק הקלאסי מתקשה להגיע להישגים משמעותיים, "האח הקטן", תחום המכשור הרפואי, מצליח לשמור על כבודו, עם השקעות ואקזיטים מפוארים. לא פחות.

בין אלה ניתן למנות את מכירת ונטור לפני כשנה ב-325 מיליון דולר, מכירת אופטונול לאלקון ב-180 מיליון דולר והמכירה שבדרך של מדינגו לרוש ב-160 מיליון דולר, כולם מהשנה האחרונה.

במקרה של ביוקונטרול, מוקדם להכריז על אקזיט, אבל ההשקעה של מדטרוניק בחברה, היא הצבעת אמון מעודדת. הנהלת ביוקונטרול עמדה בפני התלבטות לא קלה: ההון שיאפשר לה להתחיל ולסיים את הניסויים הקליניים ולהגיע עד לאישור מול רשות המזון והתרופות האמריקנית קושר אותה בלעדית למדטרוניק.

אופציה לרכישת חברה צעירה על-ידי ענקית בתחום, יכולה להיות לא רק אירוע משמח אלא גם מעין "סנדול" של פריצת החברה הצעירה לשווקים. במקרה הזה, נראה שגם אם ביוקונטרול הייתה מצליחה לגייס הון משמעותי לביצוע הניסויים, בעלי המניות בחברה כיום היו מדוללים באופן שהיה מוחק את השקעתם עד כה.

העסקה האסטרטגית הנוכחית אפשרה למדטרוניק לשים יד על אחת מטכנולוגיות קיצוב הלב המבטיחות ביותר בשוק. ביוקונטרול קיבלה חיבוק של ענקית המכשור הרפואי מימון, שיאפשר לה להשלים את הניסויים הקליניים היקרים והארוכים. אם הציפיות יאומתו והניסויים יצליחו, המוצר מתעתד להגיע לשוק ב-2013-2014. אז גם מדטרוניק אולי תיהנה מהשקעתה הנוכחית.