ההכנסות של אפריקה נכסים צנחו ב-20% ברבעון הראשון

הכנסות החברה הסתכמו בכ-80 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה בהשוואה ל-101 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד ■ הרווח המיוחס הסתכם בכ-14.6 מיליון שקל לעומת רווח של כ-82.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

אפריקה נכסים מקבוצת אפריקה ישראל פרסמה היום (ג') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון לשנת 2010 אשר הצביעו על ירידה של 20% בההכנסות החברה מהשכרת והפעלת נכסים, אשר הסתכמו בכ-80 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה בהשוואה ל-101 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. יצוין שהכנסות החברה בתקופה המקבילה אשתקד כללו את הכנסות בגין הנכסים שנמכרו במהלך שנת 2009 ובהם קניון רמת אביב, קניון סביונים ונכסים נוספים.

הדו"חות עוד הראו כי הרווח המיוחס למחזיקי ההון של החברה הסתכם בכ-14.6 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה לעומת רווח של כ-82.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. יצוין כי הרווח ברבעון הראשון של 2009 נבע בעיקר מיישום לראשונה של תקן 40 של ה-IFRS בדבר שערוך נדל"ן להשקעה בהקמה.

מאידך, הכנסות החברה ברבעון הראשון של השנה כוללות הכנסות מקניון קוטרוצ'ן בבוקרשט-רומניה אשר נפתח במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2009. על התוצאות החיוביות של החברה ברבעון הראשון של השנה השפיעו בין היתר רווחים בסך של כ-9.3 מיליון שקל מפעילות המגורים של החברה באירופה ועליית ערך של אחד מנכסי החברה בישראל (פארק המדע -קריית ויצמן בנס ציונה) כתוצאה מאכלוס של אחד מבנייני החברה בפארק.

איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל אמר כי, החברה עמדה ברבעון שחלף ביעדים שהוצבו לה הן, בתחום הנדל"ן המניב והן בתחום המגורים באירופה. "עם השלמת הצעדים בהם נקטה לאחרונה אפריקה נכסים לחיזוק מבנה ההון והמאזן שלה, יחד עם תוכניות הפיתוח והייזום של החברה, אנו מאמינים שאפריקה נכסים תהווה אחד ממנועי הצמיחה של קבוצת אפריקה ישראל בעתיד", הדגיש כהן.

ההון העצמי של החברה לסוף חודש מארס, הסתכם ב-2.38 מיליארד שקל. ההון המיוחס למחזיקי ההון של החברה הסתכם בכ-2.18 מיליארד שקל . כאמור לאחר תאריך המאזן השלימה החברה הנפקת זכויות שתגדיל את ההון העצמי של החברה ב-380 מיליון שקל.

כמו כן הגיעה החברה לסיכומים עקרוניים עם בנקים בארץ ובאירופה להמרת הלוואות לזמן קצר בהיקף של 510 מיליון שקל בהלוואות לזמן ארוך כנגד שעבוד נכסי נדל"ן של החברה.