הקונים הגיעו לוול סטריט, המסחר הסתיים במגמה מעורבת

הדאו ג'ונס ירד קלות אך סגר מעל 10,000 נקודות, ה-S&P 500 סיים בעלייה ■ מדד קייס שילר איכזב ואותת על האטה בענף הנדל"ן אולם מדד בטחון הצרכנים הפתיע לטובה ■ מריל לינץ': לא להילחץ, קנו מניות טכנולוגיה גדולות ■ גולדמן זאקס זינקה, עליות חדות בסקטור הזהב

המסחר בבורסות של וול סטריט הסתיים במגמה מעורבת. זאת, לאחר שהיום נפתח בירידות חדות, בהמשך לירידות חדות בבורסות מסביב לעולם על רקע המשך חששות מהתפשטות משבר החובות באירופה. הדאו ג'ונס נפל בפתיחה, לראשונה מאז 8 בפברואר, מתחת לרמת 10,000 הנקודות, אולם בסיום סגר מעליה.

ברקע, המדדים באירופה סגרו היום בירידות שערים חדות, זאת לאחר שהמסחר באסיה נסגר מוקדם יותר אף הוא בירידות חדות. בורסת ספרד, העומדת בחזית משבר החובות, ירדה בכ-3%.

כלכלני מריל לינץ', זרוע ההשקעות של בנק אוף אמריקה, ממליצים ללקוחותיהם לנצל את התיקון בשווקים כדי לרכוש מניות - בעיקר מניות טכנולוגיה גדולות הנסחרות במדד ה-S&P 500. "תיקון תמיד מרגיש נורא", כותבים הכלכלנים בסקירה ללקוחותיהם, בשיאו של התיקון בשווקים. "תיקונים תמיד מרגישים כמו סוף העולם. זמנים כאלה מבהירים את הסיכון במניות ותיקונים כאלה מכאיבים גם למשקיעים לטווח ארוך. אנו מאמינים כי יש לנצל את הירידות כדי לרכוש מניות, בעיקר מניות טכנולוגיה גדולות ב-S&P 500".

בזירת המאקרו בארה"ב, כחצי שעה לפני הפתיחה פורסם כי מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב רשמו בחודש מארס עלייה של 2.35% (ב-12 החודשים האחרונים). כך על פי מדד S&P קייס-שילר. הנתון היה נמוך במקצת מהציפיות, שעמדו על עלייה של 2.5% בשל השפעת הבסיס הנמוך במארס 2009. בהשוואה לחודש פברואר נרשמה ירידה של 0.5% במחירים. ב-13 מתוך 20 הערים הנסקרות נרשמו ירידות מחירים.

כחצי שעה לאחר הפתיחה פורסם כי מדד בטחון הצרכנים בארה"ב הפתיע ועלה לשיא של שנתיים. המדד של ה-Conference Board עלה במאי לרמה של 63.3 נקודות לעומת 57.7 נקודות באפריל ולעומת צפי ל-58.3 נקודות. עליית המדד משקפת את השיפור במשק האמריקני ובעיקר בשוק העבודה. זו העלייה השלישית ברציפות במדד, שהגיע לשיא מאז חודש מארס 2008.

טבע ופרטנר סגרו בעליות

מניות הבנקים שנמצאות בחזית בתקופות של אי ודאות ופאניקה בשווקים, המשיכו לבלוט בירידות. מביניהן נציין את גולדמן סאקס , JP מורגן ובנק אוף אמריקה . גם מניות סקטור הזהב, כגון באריק או ניומונט מיינינג, בלטו בעליות חדות.

עיתון הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי וולט דיסני סיימה את הדיונים בקשר למכירת את אולפן הסרטים שלה מירמקס בחזרה למפיקי הוליווד הארווי ובוב ויינשטיין.

חברת טבע בוחנת השקה של גירסה גנרית לתרופה של חברת רוש השוויצרית, Rituxan, שמיועדת לטיפול במגוון מחלות החל מדלקת פרקים ועד סרטן, ושמכירותיה ב-2009 הסתכמו ב-5.24 מיליארד דולר. טבע היא המניה הבולטת מבין הישראליות אשר ברכישתה יתרכזו הקרנות והגופים הסוחרים במדדים אלו ראשונה, לקראת הצטרפותה של ישראל למדדי השווקים המפותחים של MSCI בעוד יומיים.

בנוסף, טבע קיבלה היום אישור ממינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) לשווק את תרופת ה-Valtrex, המיועדת לטיפול במניעת זיהומים במושתלי איברים. טבע תשווק את הגרסה הגנרית שלה לתרופה של חברת גלקסו-סמית'-קליין. מכירות תרופת המקור בארה"ב הסתכמו ב-2.1 מיליארד דולר בשנה האחרונה, לפי נתוני ה-IMS.

חברת פרטנר דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2010, לראשונה מאז חלוקת הדיבידנד הענק בסך 1.4 מיליארד שקל. מהדו"חות עולה כי החברה רשמה עלייה של 12.4% בהכנסות הרבעון, שהסתכמו ב-1.587 מיליון שקל.

נייס מתרחבת בשוק הביטחוני. החברה הודיעה היום על רכישת חברת למדה רשתות תקשורת, חברה ישראלית העוסקת בפתרונות לניתוח תקשורת לווינית ומאפשרת לגופי אכיפה, בטחון פנים וסוכנויות מודיעין להילחם בפשיעה וטרור באופן יעיל יותר. עפ"י הערכות בשוק, נייס רוכשת את למדה תמורת סכום לא מהותי - ולדבריה, היא אינה צופה השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות כתוצאה מהרכישה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]