התסריט הרע התממש: אתר הורדת הבגרות במתמטיקה קרס

למרות הניסיון לקיים את בחינת הבגרות במועדה, עשרות בתי ספר ברחבי הארץ דיווחו כי הם נתקלים בקשיים בהורדת מבחני הבגרות מהאתר המיוחד של משרד החינוך

התסריט ממנו כולם חששו התממש - אתר הורדת בחינת הבגרות במתמטיקה קרס. למרות הניסיון לקיים את בחינת הבגרות במועדה, עשרות בתי ספר ברחבי הארץ דיווחו כי הם נתקלים בקשיים בהורדת מבחני הבגרות מהאתר המיוחד של משרד החינוך. דקות לפני תחילת הבחינה אלפי תלמידים עדיין לא יודעים מתי יקבלו את הטופס עם השאלות.

למרות ההיערכות הרבה, נראה שהשמחה הייתה מוקדמת מדי: אמנם ישנם בתי ספר שהצליחו להוריד את הבחינה שניות לפני הקריסה, אבל במקביל מתקבלות תלונות רבות על בתי ספר שלא מצליחים לצפות בטופס. עם תום הבחינה יפורסמו באתר חדשות 2 באינטרנט פיתרון לשאלון הבחינה ברמת 3, 4 ו-5 יחידות, עליו ענו מורים מבית הספר "לחמן".

במשרד החינוך חוששים שאם התקלה לא תיפתר בדקות הקרובות קיים חשש שהבחינה תתבטל. בשעה זו מנסים למצוא פיתרון חלופי כדי להעביר את השאלון בלי לגרום לעיכוב משמעותי שיסכן את קיומה. בין היתר נעשה ניסיון לשלוח את הטופס בדואר האלקטרוני או בפקס, למרות הבעייתיות שקיימת בחשיפת הטופס באמצעים לא מאובטחים טרם המועד.

מנהלי בית הספר ברחבי הארץ יצאו היום למרוץ נגד הזמן כדי לאפשר את קיומה של בחינת הבגרות המתוכננת במתמטיקה כסדרה ופעלו במרץ על מנת לשכפל מספיק עותקים. אבל לא רק המורים התכוננו לבחינה. אלפי תלמידים ניצלו אמש את השעות האחרונות כדי להתכונן למבחן.

מומחי מחשבים: "אפשר לפרוץ לאתר של המבחן"

מנהלים ומורים רבים ברחבי הארץ הביעו כבר אתמול חשש כבד שלא יצליחו לעמוד במשימה. "מה יקרה אם תהייה הפסקת חשמל, האינטרנט ייפול או שהמדפסת תיתקע? כל תקלה קטנה תגרום לעיכוב הבחינה" אמר אחד המנהלים. "כל העיכובים הללו מוסיפים על הלחץ הרב ממילא של התלמידים ומורידים את כושר הריכוז שלהם", הוסיפה מורה אחרת.

מומחי מחשבים הזהירו אתמול מדליפה נוספת - הפעם דרך האינטרנט. משרד החינוך טוען שמערך האבטחה של משרד החינוך הוא מהמתקדמים והבטוחים בעולם. אולם, מומחי מחשבים טוענים כי מי שבאמת ישקיע, יצליח לפרוץ לאתר של משרד החינוך ולמצוא את שם הבחינה המבוקשת.