תמלוגי המדינה מגז טבעי לא יועלו רטרואקטיבית על "תמר"

כך תודיע ביום ראשון ועדת שישנסקי לבחינת המדיניות הפיסקאלית על תגליות נפט וגז טבעי

ועדת שישנסקי לבחינת המדיניות הפיסקאלית על תגליות נפט וגז טבעי צפויה להודיע ביום ראשון הקרוב כי לא תדון בהעלאת התמלוגים על תגליות קיימות. כך נאמר בישיבה שנערכה אתמול (ד') אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הישיבה נערכה לבקשת שר התשתיות ד"ר עוזי לנדאו על רקע חששו מכך ששר האוצר יובל שטייניץ מתכוון להוביל מהלך של העלאה רטרואקטיבית של התמלוגים. כפי שדווח ב"גלובס", השותפות ב"תמר", ובראשן חברת נובל אנרג'י, פתחו במאבק נגד אפשרות זו ואף ביקשו את התערבות הממשל האמריקני. בכירים בממשל פנו בשבועות האחרונים לנתניהו וביקשו את התערבותו לעצירת היוזמה.

בישיבה, שארכה כשעה וחצי, השתתפו גם מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי, היועץ לענייני אנרגיה יוג'ין קנדל, מנכ"ל ראשות החברות הממשלתיות אודי ניסן ומנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות שאול צמח.

בתום הישיבה הודיע האוצר, כי שר האוצר נעתר לבקשת ראש הממשלה ושר התשתיות והודיע ליו"ר הוועדה לבחינת המדיניות הפיסקאלית בנושא חיפוש גז ונפט טבעי בישראל, איתן שישינסקי, כי לוועדה יתוסף כחבר ד"ר יעקב מימרן. מימרן מכהן בתפקיד הממונה על ענייני נפט במשרד התשתיות הלאומיות.

בנוסף, הודיע שטייניץ כי במידה ויהיה שוויון בקולות בעת הצבעות המתקיימות בוועדה, אזי תינתן זכות הצבעה נוספת ליו"ר הוועדה. כמו כן, הודיע שטייניץ כי עו"ד אבי ליכט, המשמש כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, יצורף לדיוני הוועדה בתקן של משקיף.