אובמה: עצירת דליפת הנפט במפרץ מקסיקו - בעדיפות עליונה

הנשיא הכריז על האטה של חצי שנה בקידוחים חדשים בסמוך לחופי ארה"ב ■ היום מתבצע הליך "Top Kill" במסגרתו מנסה BP לעצור את הדליפה מהבאר תוך הזרמת בוצה לפי הקידוח

"עצירת דליפת הנפט למפרץ מכסיקו אשר נמשכת כבר 5 שבועות נמצאת בראש סדר העדיפויות של הממשל", אמר הערב (ה') הנשיא אובמה במסיבת עיתונאים שנערכה בבית הלבן בה פירט את אחריות הממשל והפעולותיו.

אובמה גם התייחס למהלך שמבצעת כרגע חברת BP הנקרא "Top Kill" במסגרתו מנסה החברה לעצור את הדליפה מהבאר. החברה מנסה להזרים בוצה כבדה לפי הקידוח בתיקווה לעצירת הדליפה. אובמה אמר כי הליך ה"טופ קיל" הוא דוגמא לכך שממשלו מוכן לנסות "כל אסטרטגיה אחראית" עם זאת ציין הנשיא כי פעולה זו "אינה מבטיחה הצלחה".

אובמה כינה את דליפת הנפט "אסון שלא נראה כמותו" וגינה את הקשרים קרובים השערורייתים בין חברות הנפט לרגולטורים.

"על העם האמריקני לדעת כי מהרגע בו החל האסון, הממשל הפדרלי היה אחראי למאמצים להגיב אליו" בכך הגיב אובמה לביקורת כי ממשלו פעל באיטיות והותיר את BP אחראית לאיטום הדליפה. אובמה אמר גם כי הוא מבין שאנשים ימשיכו להיות מתוסכלים עד שהדליפה תעצר.

אובמה הכריז על שורה של צעדים בהם ינקוט הממשל בתגובה לתוצאות האסון, ביניהם גם המשך האיסור על מתן אישורי שאיבת נפט למשך 6 חודשים.וכן השעייתן של התוכניות לביצוע קידוחי אקספלורציה סמוך לחופי אלסקה ווירג'ניה וכן 33 בארות הנקדחות כיום במפרץ מכסיקו.

בנוסף גינה אובמה את השחיתות במינהל הפדראלי למינרלים, אשר בה פוטרה היום דירקטורית.