נעילה מעורבת באירופה; אפי פיתוח זינקה 7% לאחר הדו"ח

נתוני המאקרו המאכזבים בארה"ב העיבו גם על המסחר באירופה ■ נתוני מאקרו מאכזבים ביפן לא העיבו על הסנטימנט החיובי באסיה ■ מניית 888 צנחה עקב אזהרת רווח שפרסמה החברה

נתוני המאקרו המאכזבים בארה"ב העיבו גם על המסחר באירופה שננעל במגמה מעורבת, לאחר עליות שרשמו המדדים המובילים באירופה ברוב שעות המסחר, לאור הראלי אמש בוול סטריט. בורסת לונדון נסגרה בירידה של 0.1%; הבורסה בפרנקפורט עלתה ב-0.2% והבורסה בפאריס איבדה 0.3%.

משרד המסחר האמריקני דיווח, כשעה לפני סגירת המסחר באירופה, כי מדד מנהלי הרכש של שיקאגו לחודש מאי ירד ל-59.7 נקודות מרמה של 63.8 נקודות באפריל, שהייתה הרמה הגבוהה ביותר מזה 5 שנים. רמת המדד במאי פיספסה את תחזיות האנליסטים ציפו שהמדד ירד לרמה של 60 נקודות. יצוין כי רמה מעל 50 נקודות היא סימן להתרחבות.

נתוני הצריכה בארה"ב שפורסמו מוקדם יותר הצביעו על קיפאון בצריכה הפרטית בחודש אפריל, זאת בניגוד לתחזיות המוקדמות הצביעו על עלייה שביעית ברציפות בצריכה הפרטית. לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים בוול סטריט, ההערכה היא כי הצריכה הפרטית עלתה ב-0.3% באפריל, לאחר עלייה של 0.6% במארס.

סקטור חברות המזון בלט היום לחיוב באירופה לאחר שבנק UBS העלה את התחזית שלו למניות הסקטור ל"קניה", בטענה שמניות המזון האירופיות הציגו תשואת חסר לעומת אלו שבארה"ב מאז חודש אפריל. UBS המליץ גם לקנות את מניית מרקס אנד ספנסר , ולמעשה שדרג אותה מהמלצת "נייטרלי".

מניית אפי פיתוח , המרכזת את פעילות הנדל"ן של אפריקה ישראל ברוסיה, בלטה בעליות לאחר פרסום דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2010. החברה הפסידה אמנם 8.6 מיליון דולר ברבעון הראשון, אך בכיריה הביעו אופטימיות באשר לעתיד וכמו כן נרשמה התקדמות בפרויקט הדגל שלה - קניון רוסיה שבמוסקבה. (לחצו כאן לכתבה המורחבת)

מניה נוספת עם קשר ישראלי שמרכזת עניין באירופה היא 888 , מניית חברת ההימורים של אבי שקד. המניה צנחה עקב אזהרת רווח שפרסמה היום החברה, הנובעת מהיחלשות האירו, הידוק הרגולציה בצרפת וגם בגלל המונדיאל שייערך בקיץ הקרוב.

אסיה נישאת על כנפי וול סטריט

הבורסות באסיה עלו היום זה היום השלישי ברציפות, תוך שהן נישאות על כנפי הראלי המדהים שנרשם אמש בוול סטריט. מדדי המניות בארה"ב זינקו בכמעט 4% - העלייה החדה ביותר מזה כ-3 שבועות. הבוקר במזרח, מדד ב-MSCI אסיה טיפס ב-1.4% והשלים את רצף העליות הארוך ביותר מאז תחילת אפריל.

הבורסות בתאילנד, מלזיה, אינדונזיה וסינגפור היו סגורות היום לרגל חגים מקומיים. השבוע היה הפכפך למדי בשווקים: הירידות שנרשמו מוקדם יותר השבוע בשל איומי המלחמה של צפון קוריאה והחששות ממשבר החובות באירופה, הוחלפו ביומיים האחרונים מאופטימיות נוכח מסר ההרגעה שהעבירה סין, שמסרה כי אין בכוונתה למכור אג"ח ממשלתיות של אירופה, חרף הדיווחים בתקשורת.

מבין נתוני המאקרו החשובים שפורסמו היום באסיה נזכיר את נתוני האבטלה ביפן, שהעידו על עלייה בלתי צפויה בשיעור באבטלה בחודש אפריל. האבטלה עלתה ל-5.1% באפריל מ-5% במארס, בעוד שהאנליסטים בשוק ציפו כי היא תיוותר ללא שינוי. נתונים אחרים הראו על ירידה של 0.7% בצריכה הפרטית באפריל (לעומת אפריל 2009), בעוד שבשוק ציפו לעלייה של 2.5%. המכירות הקמעוניות ביפן עלו ב-4.9% באפריל (בהשוואה לשנה שעברה), בהובלת מכירות הדלקים והמכוניות.

אך נתוני מאקרו מאכזבים לא העיבו היום על הסנטימנט בשוק לאחר שוול סטריט זינקה בשיעור כה חד. מניות הבנקים הובילו את העליות, כהרגלן בהובלת המגמה בשוק.

אחת ההשלכות של הראלי בשוקי המניות היא היחלשות הין, המטבע הלאומי של יפן. כתוצאה מכך, רשמו היום מניות חברות הייצוא ביפן עליות שערים. מבין המניות הבולטות נציין את יצרנית המצלמות הדיגיטליות קאנון , ששוק הייצוא העיקרי שלה הוא אירופה. מיצובישי קורפ , חברת הסחורות הגדולה ביפן, בלטה גם כן בעליות נוכח זינוק של כ-4% שנרשם אמש במחיר הנפט בניו יורק. גם מניית הנפט הסינית קנוק עלתה נוכח התייקרות מחיר הנפט.