לא כולם רואים שחורות: ה-IMF מעלה תחזית הצמיחה הגלובלית

דומיניק שטראוס-קאהן צופה צמיחה בקצב "מהיר יותר מתחזיות קודמות" - 4.25% ב-2010 ו-2011 ■ מסייג: "משברי החוב באירופה הזכירו לנו שהעננה השחורה טרם עברה" ■ ה-IMF מצטרפת ל-OECD, שהעלה תחזית הצמיחה ל-4.6% השנה, ו-4.5% ב-2011

מסתבר שלא כולם רואים שחורות. יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, דומיניק שטראוס-קאהן, צופה כי הכלכלה הגלובלית תצמח השנה ובשנה הבאה ב-4.25%, "יותר מתחזית קודמת שפירסמנו השנה", לדבריו.

בכינוס שערכה הקרן שכלל בנקאים בכירים מרחבי העולם, שטראוס-קאהן אמר כי המדיניות הפיסקלית עשתה את שלה והרגישות בקרב הכלכלות המפותחות פחתה.

"ההתפתחויות האחרונות באירופה בגזרת משברי החוב, הזכירה לנו שהעננה השחורה טרם עברה מעל הכלכלה הגלובלית, ואני קורא לממשלות בעולם לרסן את הגירעונות התופחים. במקביל הממשלות צריכות לסגת בהדרגה מהמדיניות של חילוץ פיסקלי ומוניטרי והזרמת הכספים לשווקים, שהתאפיינה הזמן המשבר הפיננסי", אמר היו"ר.

נזכיר, כי השבוע גם ה-OECD, הארגון לשיתוף פעולה כלכלי ולפיתוח, העלה את תחזית הצמיחה לכלכלה הגלובלית לשנה הנוכחית ולשנה הבאה. ב-OECD העריכו כי הצמיחה תהיה בשיעור של 4.6% השנה, ובשיעור 4.5% ב-2011 - לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 3.7%.