פועלים סהר מוכרת את תחום מתן חוות-דעת להצבעות באסיפות

החברה תמכור את פעילותה לאחר עשור של פעילות בתחום, על רקע עמדתה הציבורית של רשות ני"ע לפיה בפעילות פועלים סהר קיים חשש לאפשרות של ניגודי עניינים פוטנציאליים ■ המהלך בא לאחר ש"גלובס" קרא לרשות ני"ע לדרוש מפועלים למכור את הפעילות הנ"ל

פועלים סהר הודיעה היום (א') כי תמכור את פעילותה בתחום מתן חוות דעת להצבעות באסיפות כלליות. דירקטוריון פועלים סהר, חברה בת בבעלות מלאה של בנק הפועלים, החליט היום כי החברה תמכור את פעילותה בתחום מתן חוות דעת לגבי דרך ההצבעה באסיפות כלליות של בעלי מניות ושל מחזיקי אג"ח.

ההחלטה התקבלה על רקע עמדת רשות ני"ע בדבר מגבלת נתח שוק בכל הקשור למתן חוות דעת לגבי דרך ההצבעה באסיפות כלליות של בעלי מניות ושל מחזיקי אג"ח, מקרב קרנות נאמנות, וכן על רקע עמדתה הציבורית של רשות ני"ע - לפיה בפעילות "פועלים סהר", בכל הקשור למתן חוות דעת לגבי דרך ההצבעה באסיפות הנ"ל, קיים חשש לאפשרות של ניגודי עניינים פוטנציאליים, נכתב בהודעת החברה.

על מועד הפסקת מתן שירותי חוות דעת, הניתנים זה כעשר שנים, תימסר הודעה נפרדת. החברה תעמוד בכל התחייבויותיה כלפי לקוחותיה ותנקוט באמצעים ראויים על מנת להמשיך ולשמור על רמת שירות גבוהה, כפי שהייתה עד כה, הן לגבי השירות המתואר לעיל וזאת עד למועד הפסקתו והעברתו לאחרים והן לגבי מגוון השירותים הנוספים המוענקים על ידי החברה ללקוחותיה.

פועלים סהר תמשיך במתן שירותיה הייחודיים ללקוחות המוסדיים, ביניהם קרנות פנסיה ותיקות, קרנות פנסיה חדשות, קופות גמל, קרנות השתלמות וחברות ביטוח.

מגוון השירותים כולל שירותי ברוקרג' בבורסה לני"ע בת"א ובחו"ל באמצעות דסקים מתמחים, מערך משולב של שירותי מסחר ותפעול למנהלי תיקים, שירותי שערוך תיקי ני"ע בארץ ובחו"ל בתדירות יומית, שירותי משמרת, תפעול, ומחשב, וכן שירותי מחקר באמצעות מחלקת מחקר המסקרת מניות של חברות ציבוריות.

פועלים סהר חבר בורסה וחבר מסלקת הבורסה בבורסה לני"ע בתל-אביב וחבר במסלקת "יורוקליר" בבריסל.

"גלובס" קרא לרשות ני"ע להפסיק את האבסורד

כתב הבנקים של "גלובס", עירן פאר, כתב בטורו ב-20 במאי 2010 כי "פועלים סהר הוא הגוף היחיד המייעץ למוסדיים לגבי הצבעתם באסיפות כלליות, עסקאות בעלי עניין והסדרי חוב. כוחו כה גדול עד כי ועדת השקעות שמבקשת שלא להצביע על פי המלצתו נדרשת לנמק מדוע בחרה לעשות כן. היותו של גוף הנותן שירות כה חיוני מונופול, והעובדה שלא נכנסו לשוק עוד גופים שיכולים להמליץ למוסדיים היא תקלה חמורה. כשל שכוחות השוק לא השכילו לפתור", נכתב בטור ב"גלובס" ב-20 במאי, כאשר המסקנה היתה כי "את פועלים סהר יש להוציא מחזקתו של בנק הפועלים. הגוף הזה חוטא בחטא כפול: הוא גם מונופוליסטי וגם סובל מניגודי עניינים מובנים".

"אבל לו היה פועלים סהר מונופול בלבד אפשר היה לומר שמדובר בבעיה קטנה. הבעיה מחמירה בגלל ניגודי העניינים הנובעים מהעובדה שהוא נמצא בבעלותו של בנק, ובמקרה של פועלים סהר מדובר בבעיה חמורה במיוחד. בנק הפועלים הוא בנק גדול ומצליח. הוא נותן האשראי הראשון או השני במשק (תלוי לאיזה סקטור), וכמעט שאין חברה בישראל שלא עבדה או עובדת איתו, ושאין לה מערכת יחסים מורכבת איתו"

"על רשות ניירות ערך לנקוט שני צעדים מתבקשים. לאסור על פועלים סהר להמליץ למוסדיים לגבי הצבעה בגוף שמתחרה בבנק הפועלים, שנוטל אשראי מהבנק או שלבנק יש אינטרס בו. במקביל, על זוהר גושן להסביר בנימוס לבנק הפועלים שישנו צורך דחוף במכירת פועלים סהר והפיכתו לגוף עצמאי. אם החלק הראשון יתקיים, הפועלים יבין לבד את החלק השני".