נועם שליט בכנס לשכת עורכי הדין באילת: "לא נחריש עוד"

אביו של החייל החטוף: "נתבע בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים מהמדינה ומראשיה למלא את חובתה כלפי חייל שהיא שלחה למשימה ולא חזר, ולהציל את גלעד מגזר דין מוות - כי אין משמעות אחרת להפקרתו בידי החמאס"

"לא נחריש עוד - נתבע בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים מהמדינה ומראשיה למלא את חובתה כלפי חייל שהיא שלחה למשימה ולא חזר, ולהציל את גלעד מגזר דין מוות, כי אין משמעות אחרת להפקרתו בידי החמאס" - כך אמר היום (א') נועם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, בפתיחת כנס לשכת עורכי הדין המתקיים באילת.

"גלעד זועק אלינו", אמר נועם שליט, "אל משפחתו וחבריו, הוא זועק את זעקתו אל אלה ששלחו אותו, אל מפקדיו בצה"ל, אל ממשלת ישראל וראש ממשלת ישראל - אבל הם לא עונים כבר 4 שנים. גלעד הולך ונעלם. זו אחת הפרשות המבישות בכרונולוגיה של מדינת ישראל".

שליט הוסיף: "לא נהיה מוכנים לקבל אחרי 4 שנים ארוכות ומתישות את הקלישאה החבוטה שפעילותנו ותביעתנו מממשלת ישראל למלא את חובתה כלפי גלעד מפריעה ומזיקה למשא-ומתן על שחרורו. 4 שנים היו זמן מספיק על מנת להפעיל את כל החלופות שמדינה יכולה להפעיל".

לדבריו, "גם אם הממשלה וראשיה ייכשלו גם הפעם וגלעד חס וחלילה לא יחזור לעולמי עד - הרי שגם זה לא ימנע בסופו של דבר את שחרורם או גירושם של רוצחים ומחבלים כאלה ואחרים, מסוכנים ככל שיהיו, בעסקה כזו או אחרת בעתיד".

אביו של החייל החטוף פנה אל מאות עורכי הדין שנכחו באולם מולו ושאל: "האם אין לנו, לכולנו, מחוייבות גם להילחם למען זכויות האדם הבסיסיות של גלעד שלנו, שלא רואה אור יום כבר 4 שנים, בניגוד מוחלט לחוק ולאמנות הבינלאומיות? אזל הזמן לדיבורים! הגיע הזמן למימוש מחוייבותה של המדינה וקברניטיה לחייליה".