דילול הפרומואים בשל סכסוך קשת ורשת לא פגע ברייטינג

מאז הורידו זכייניות ערוץ 2 את שידור הפרומואים הצולבים - הרייטינג של התוכניות בשתי הזכיינויות דווקא עלה ■ סקר פנימי של קשת: רוב הציבור מעדיף לראות פחות פרומואים על המסך

קיצוץ פרומואים לא פוגע באחוז הצפייה בטלוויזיה - כך עולה מנתוני הרייטינג המשקללים את התקופה בה רשת וקשת לא משדרות זו את הפרומואים של האחרת. ל"גלובס" נודע כי מאז שהורידו הזכייניות החולקות את ערוץ 2 את שידור הפרומואים הצולבים, לא ירד הרייטינג - ואף עלה.

כך, למשל, הרייטינג הממוצע היומי של קשת בשבוע שלפני הפסקת שידור הפרומואים הצולבים עמד על 7.1%, ובשבוע האחרון, למשל, נרשם אותו ממוצע בדיוק. הרייטינג הממוצע היומי של רשת בשבוע שלפני הפסקת שידור הקדימונים היה 6.1%, ובשבוע האחרון עלה ל-6.4%. זאת למרות שבעקבות המחלוקת ירד ה-GRP של הפרומואים בכ-20%.

גם ממוצע הפריים-טיים (בין השעות 20:00 ל-23:00 בלילה) עלה במסגרת שידורי רשת. בשבוע האחרון בו שודרו פרומואים במסגרת שידורי קשת הוא עמד על 17.3%, ובשבוע שעבר הוא עמד על 18.4%. ממוצע הפריים בשבוע שלפני ואחרי ההחלטה בקשת נותר על כ-21%.

לפני כ-3 שבועות הודיעה רשת על החלטתה להוריד את כל הקידום לתוכניות קשת. הודעת רשת באה לאחר שקשת הודיעה כי היא מעוניינת לקצץ במחצית את זמן הפרומואים, זאת בשל תחושת קשת כי מאז חילופי הימים בין הזכייניות, המסך מלא יותר מדי בתוכן שאינו תוכניתי - דבר הפוגע ברצף הצפייה. ברשת לא הסכימו להיכנס למה שכינו שם "תכתיבי קשת" - והודיעו על הורדה מלאה של הפרומואים של הזכיינית.

מאז, ההדברות בין הזכייניות לא הביאה לשינוי, ותוכניות כל זכיינית זכו לקידום רק בימי השידור שלה עצמה. ההערכה היתה כי היעדר זמן פרומואים במחצית מהשבוע יפגע בעיקר ברשת, שזקוקה לקידום מותג חדש כמו "קצר משפחתי" - בניגוד לקשת שמחזיקה במותג כמו "כוכב נולד". הנתונים מוכיחים אחרת.

לידי "גלובס" הגיע סקר פנימי של קשת, ממנו עולה כי גם הציבור מעדיף לראות פחות פרומואים על המסך. הסקר הוזמן ממכון שילוב Millward Brown ונערך בקרב אוכלוסייה דוברת עברית ב-26 במאי.

מהסקר עולה כי כמחצית מהצופים בטלוויזיה נעזרים בפרומואים לתכנון הצפייה בתוכניות שאותן הם רוצים לראות. עוד עולה כי הקדימונים מוערכים במיוחד על-ידי בני גילאים צעירים יותר.

עם זאת, יותר מ-60% מצופי הטלוויזיה חשים כי מינון הפרומואים מוגזם, ויש להפחיתו. מדובר בתחושה המקיפה את בני כל שכבות הגיל.

לא נתקבלו תגובות הזכייניות.

22
 22