קרטל הלחם: פנייה לירון אנג'ל - השעה עצמך מניהול המאפייה

איציק סלע, המחזיק בכ-5.4% ממניות "שלמה א. אנג'ל", דורשים מירון אנג'ל להודיע על השעייתו מתפקידו כמנכ"ל החברה, לנוכח העובדה שהוא אינו מורשה ליצור קשר עם מקום עבודתו ■ חברת אנג'ל: "מניעיו של סלע זרים"

איציק סלע וחברת "א.י.ל. סלע 1991", המחזיקים יחדיו בכ-5.4% מהון מניות חברת "שלמה א. אנג'ל" ומהווים בעלי מניות מהותיים בחברה, פנו היום (ב') למנכ"ל החברה, ירון אנג'ל, בדרישה שיודיע על השעייתו המיידית מתפקידו כמנכ"ל החברה לנוכח העובדה שהוא אינו מורשה ליצור קשר עם מקום העבודה שלו - מאפיית אנג'ל.

הדרישה הוגשה באמצעות עוה"ד רפאל יולזרי ורועי גאליס ממשרד עוה"ד גדעון פישר ושות'.

בשבוע שעבר נודע כי רשות ההגבלים העסקיים חושדת כי התקיים קרטל בענף הלחם. ירון אנג'ל, מנכ"ל ובעלים של 22.4% ממניות החברה, חשוד שהיה שותף לניהול הקרטל ותיאום מחירי מוצרי לחם ומניעת תחרות חופשית בשוק, ביחד עם מאפיית ברמן ומאפיית דוידוביץ.

לטענת סלע, לנוכח החשדות הכבדים נגד אנג'ל ולנוכח העובדה שנאסר עליו ליצור קשר עם המאפייה, מן הראוי הוא שאנג'ל יודיע באופן עצמאי ומיידי על השעייתו מתפקידו כמנכ"ל החברה.

לדבריו, אנג'ל יידרש בשנים הקרובות להילחם על חפותו, דבר שלא יאפשר לו להשקיע את כל מאודו בניהול החברה.

נציין כי לאחרונה פנה סלע לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה לקבוע כי בעלי המניות העיקריים בחברה, המנכ"ל ירון אנג'ל, יגאל חייט ורות מרון, מנהלים אותה בדרך שיש בה כדי לקפח את זכויותיהם.

סלע דורש כי בית המשפט יורה לחברה לאפשר לו למנות דירקטור מטעמו בדירקטוריון החברה ולהורות לחברה להעביר מתפקידו את המנכ"ל, ירון אנג'ל, בשל מחדלים שגרמו לחברה נזקי-עתק, לטענתו. (ת"א 30417/04/10).

מחברת אנג'ל נמסר בתגובה: "מניעיו של בעל מניות המיעוט מר סלע זרים לחלוטין: הוא נמצא בסכסוך ממושך עם החברה ופועל מזה תקופה ארוכה, בעידודו ובניצוחו של גורם נוסף, להביא לחילופי הנהלת מאפיית אנג'ל, וכל זאת משיקולים של נקמנות אישית וצרות-עין כלפי ירון אנג'ל. חברת אנג'ל דוחה בשאט-נפש ניסיונות בלתי פוסקים אלה של מר סלע, רואה בהם ניסיון לפגוע בחברת אנג'ל ובעובדיה המסורים, ומבקשת מבעל מניות המיעוט לחדול מהטלות הדופי על החברה ועל מנכ"ל החברה. חברת אנג'ל פעלה ופועלת על-פי הוראות הדין, ומדובר בחשדות לכאורה שלא הוכחו. דירקטוריון החברה מגבה את הנהלת החברה ואת מנכ"ל החברה ירון אנג'ל, ואין כל מניעה שימשיך לתפקד כמנכ"ל".