נדחתה תביעת אמריקן קולוני למניעת חילוט ערבויות בנקאיות בסך 40 מיליון שקל

השופטת הילה גרסטל קבעה כי ככל שתיקון הערבויות נעשה ע"י בנק לאומי בלא ידיעת הגורמים המוסמכים באמריקן קולוני - אין הדבר רלוונטי לבקשת החילוט של בנק הפועלים

‎‎בית המשפט המחוזי מרכז דחה אתמול (א') את תביעתה של חברת אמריקן קולוני למניעת חילוט ערבויות בנקאיות בסך כ-40 מיליון שקל שהונפקו על-ידי בנק לאומי כביטחון לאשראי שנתן בנק הפועלים לחברת דרסלי, לצורך רכישת קרקעות במתחם עדן בירושלים.

ביולי 2009 פנה הפועלים אל לאומי ודרש את חילוטן של הערבויות שהונפקו לטובתו, לבקשת קולוני. הדרישה נעשתה לצורך פירעון חובה של דרסלי בחשבונה בפועלים שעמד באותו זמן על כ-100 מיליון שקל.

לאחר שהוגשה דרישת החילוט, הגישה קולוני לבית המשפט תביעה נגד הפועלים, לאומי ודרסלי, ובמסגרתה ביקשה למנוע את חילוטן של אותן ערבויות, בטענה כי הן תוקנו לאחר הוצאתן על-ידי לאומי באופן ששינה את ייעודן, וזאת מבלי שמורשי החתימה מטעם קולוני ידעו על כך.

הטענה נדחתה על-ידי השופטת הילה גרסטל, שקבעה כי ככל שתיקון הערבויות נעשה על-ידי לאומי בלא ידיעת הגורמים המוסמכים בקולוני - אין הדבר רלוונטי לבקשת החילוט של הפועלים.

הפועלים יוצג בהליך בידי עוה"ד אהוד ארצי ורן פלדמן ממשרד ש. הורוביץ, לאומי יוצג בידי עו"ד פנינה מור גלוזמן ממשרד לוינבוק, ודרסלי יוצגה בידי עו"ד אריה דנציגר ממשרד דנצינגר, ברימר לוין. ‏‎‎‏(ה.פ. 4789-07-09). ‏‎‎‏