לשכת עורכי הדין תעתור לבג"ץ נגד תקנות הגניזה של ההוצאה לפועל

לפי הוראת השעה של ההוצאה לפועל, בקרוב ייגנזו כ-700 אלף תיקים שלא היתה בהם פעילות מדצמבר 2005 ■ ראש הלשכה, יורי גיא-רון: "יש להתמודד עם האכיפה המוגבלת - ולא לפגוע בזוכים המתקשים בגביית חובם"

לשכת עורכי הדין מתכוונת לעתור לבג"ץ נגד תקנות הגניזה החדשות של ההוצאה לפועל, שלפיהן יבוערו תוך מספר שבועות כ-700 אלף תיקים שלא היתה בהם פעילות מאז דצמבר 2005.

בצעד זה מאמץ הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין את עמדת פורום ההוצאה לפועל של הלשכה, ולפיה תקנות הגניזה החדשות פוגעות בזכות הקניין ובשלטון החוק.

"לתפיסתנו", אומר ראש הלשכה, עו"ד יורי גיא-רון, "יש להתמודד עם האכיפה המוגבלת - ולא לפגוע בזוכים המתקשים בגביית חובם. עיקר הבעיה תהיה דווקא מנת חלקם של האזרחים הבלתי מיוצגים על-ידי עורכי הדין, שעלולים שלא להשכיל לבצע את הפעולה הדרושה בתיק למניעת ביעורו".

במערכת ההוצאה לפועל נמצאים יותר מ-3.5 מיליון תיקים. מתוכם בכמעט מיליון תיקים לא נעשתה כל פעילות מצד הזוכה מעל שנתיים, ולפי הוראת השעה, אם לא תתקבל כל הודעה מצד הזוכים - התיקים ייגנזו.

אריה כהן, ראש אגף ברשות האכיפה והגבייה, אמר כי "מדובר במהלך שההוצאה לפועל מחכה לו כבר שנים". לדבריו, "זוכים שלא ביצעו כל פעילות על מנת לגבות חוב בתיק שפתחו כנראה ויתרו על החוב, ואין סיבה שיחזיקו את התיק אצלנו. ההוצאה לפועל אינה ארכיון לשמירת תיקים".