התפוצץ המו"מ על פרויקט תמ"א 38 בת"א בין אשדר לדיירים

המגעים בין החברה לדיירים ברחוב דניאל מוריץ בנווה-אביבים נמשכו שנתיים

האם תמ"א 38 נכשל במבחן הכדאיות? אחרי שנתיים של מגעים על פרויקט בנייה וחיזוק בפני רעידות אדמה, התפוצץ המו"מ בין חברת אשדר לבין 64 הדיירים ברחוב דניאל מוריץ בנוה אביבים בתל אביב. כך נודע ל"גלובס".

מדובר בבניין רכבת בן שמונה כניסות באחת השכונות המבוקשות באזור רמת אביב הוותיקה. התוכנית הייתה להקים 16 דופלקסים חדשים על גג בניין הרכבת שברחוב דניאל מוריץ 14 עד 28, אך כאמור המו"מ הופסק השבוע - לאחר שנתיים.

לדברי הדיירים, חברת אשדר דרשה אחוזי הסכמה גבוהים יותר מהנדרש בחוק - פורמאלית, בפרויקט תמ"א 38 נדרשת הסכמה של שני שליש מהדיירים - והעלתה בהדרגה את דרישתה מ-80%, ל-90% ולבסוף ל-100%. "אשדר הודיעה לנו שלא תיכנס לפרויקט אם לא תהיה הסכמה של 100% מהדיירים", אומר ל"גלובס" יריב לוין, אחד הדיירים במתחם, "מדובר בתנאי דרקוני. להערכתי, לבסוף הם קיבלו רגליים קרות. אבל הם משכו אותנו באף שנתיים".

להערכת גורמי נדל"ן, מחירו של דופלקס בשטח של 140 מ"ר ברוטו בשכונה זו היה נע סביב 3 מיליון שקל. "תמורת כ-48 מיליון שקל הם היו צריכים לבצע הרחבה, שיפוץ, וחיזוק של 64 יחידות דיור. אולי זה לא מספיק רווחי עבורם", מעריך לוין.

לדברי לוין, בימים אלה מתנהל מו"מ ראשוני על פרויקט חיזוק בפני רעידות אדמה במסגרת תמ"א 38 עם חברת קריגר נדל"ן, דנקו וגדעון ויטל. אפשרות חלופית של פינוי-בינוי נבחנת אף היא.

בתגובה, נמסר מחברת אשדר: "אשדר מנהלת מו"מ עם דיירים בעשרות בניינים לביצוע תמ"א 38 ואף חתמה עם חלקם על עסקאות כאלה, ביניהן ברעננה, רמת גן, גבעתיים, והרצליה. הליך המו"מ שמנהלת החברה נמשך בדרך כלל כשנה-שנתיים, ובחלק מהמקרים אינו מסתיים בהצלחה".