מאיר שמיר התייאש מ-EVS: מימש השקעתו בחברה

דו"חות מבטח שמיר שהתפרסמו אתמול חושפים כי החברה הפחיתה את מלוא השקעתה ב-‏‏‏EVS‏, בסך 7.6 מיליון שקל, וחלק מהלוואת הבעלים שניתנה לה, בסך 215 אלף שקל

‎‎לאחר חמש שנים נראה שמאיר שמיר התייאש מהשקעתו ב-‏‏EVS‏ (סימול: ‏‏EVSNF.OB‏). דו"חות מבטח שמיר שהתפרסמו אתמול, חושפים כי החברה הפחיתה את מלוא השקעתה ב-‏‏‏EVS‏, בסך 7.6 מיליון שקל, וחלק מהלוואת הבעלים שניתנה לה, בסך 215 אלף שקל.

מבטח שמיר לא הסתפקה בכך, ואתמול אף מימשה את מלוא החזקותיה ב-‏EVS‏. החברה החזיקה ב-47% ממניות ‏‏EVS‏, לאחר שהגדילה בה את החזקתה בינואר האחרון. בינתיים, אף גוף או משקיע אחר לא דיווח על החזקה בחברה, כך שלא ידוע מיהו רוכש המניות.

‏EVS‏, ששמה המלא הוא אלביט מערכות ראייה, מפתחת ומייצרת מערכות אופטיות וקוליות לבחינת איכות, שמיועדות להגברת היעילות בייצור ושיפור איכות המוצר.

‏בשנים האחרונות החברה נקלעה לקשיים וביצעה קיצוצים, והיום היא נסחרת מעבר לדלפק בארה"ב לפי שווי שוק של כ-3 מיליון דולר. מבטח שמיר נכנסה להשקעה ב-‏‏EVS‏ ב-2005, כשרכשה מניות מבעלי המניות הקיימים, ובמקביל הונפקו לה מניות נוספות. מחיר המניה בעסקה היה 50 סנט, לעומת 7 סנט היום.

‏מי שכיהן אז כיו"ר החברה ונמנה עם בעלי השליטה בה היה ניר אלון, שהכיר את שמיר היטב מעולם הכדורגל: אלון שיחק כבלם בקבוצת הפועל פתח תקווה, ששמיר היה הבעלים והספונסר שלה. אלון מחזיק (נכון למועד הדיווח האחרון) כ-6% ממניות ‏EVS‏. ‏‎‎‏