בורסות אירופה סיימו בירידות קלות: "העולם מוצף בנזילות"

המדדים באירופה איבדו עד 0.2% ■ באסיה הסתיים המסחר בירידות; עליות בוול סטריט ■ ראש ממשלת יפן הודיע על התפטרותו

המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות קלות, שהתמתנו בסיום בהשראת העליות במסחר בארה"ב. המדדים המובילים ירדו עד 0.2%, לאחר שנסחרו בירידות חדות מוקדם במסחר, בשעה שהמימשל האמריקני פותח בחקירה פלילית ואזרחית נגד BP על רקע הכשלון המתמשך בטיפול בדליפת הנפט במפרץ מקסיקו.

"אנו עוקבים אחר הנתונים בארה"ב והם הולכים ומתחזקים אך הבעיה המרכזית בתחום זה היא באירופה, אשר בה יש מגוון רחב בביצועים של המדינות השונות", כך ציין הבוקר (ד') רוברט פרקר, סגן נשיא בקרדיט סוויס בפתיחת הכנס המקצועי השנתי של פורום ה-CFO, הנערך באילת.

פרקר העריך כי במדינות "אירופה הטובה" המצב טוב יחסית אך במדינות החלשות יותר, המרוכזות בעיקר באיזור הים התיכון, המצב הורע וצפוי להמשיך להידרדר והן צפויות למיתון. עוד אמר פרקר כי העולם מוצף בנזילות, אותה מספקים הבנקים המרכזיים אשר ממשיכים להזרים היקפים אדירים של מזומנים על מנת לעזור לכלכלה העולמית להתאושש. האבטלה, לדידו של פרקר, נותרה בעיה מרכזית והירידה בה הינה מתונה מאד.

יום תנודתי אפיין את המסחר בבורסות המרכזיות של מזרח אסיה היום (ד'). את היום פתחו המדדים המובילים בירידות לאחר החולשה בוול סטריט, לאחר מכן עברו לעליות בעקבות התפטרות ראש ממשלת יפן ובסיום שוב נרשמו ירידות. החוזים על מדדי וול סטריט מאותתים כעת על צפי לעליות שערים קלות.

אתמול בניו-יורק נסגר המסחר בירידות, אשר החריפו בשעת המסחר האחרונה ללא סיבה נראית לעין. המדדים פתחו את המסחר במגמה שלילית, אשר התחלפה במהרה לחיובית לאחר פרסום נתוני מאקרו מפתיעים לטובה. לאורך רוב רובו של יום המסחר התנהלו המדדים במגמה מעורבת, אשר התחלפה כאמור לקראת סיום למגמה שלילית.

בחזרה לאסיה. ראש ממשלת יפן, יוקיו האטויאמה, הודיע על התפטרותו ומדד הניקיי עבר לעליות לפרק זמן קצר אולם מיד עם התחדשות המסחר לאחר הפסקת הצהריים חזר לרדת. גם בבורסות האחרות נרשמו ירידות.

"עדיין קיימת תחושת אי ודאות בשווקים. היתה תגובה חיובית להתפטרות של האטויאמה אבל בטווח הארוך מסתכלים על נתוני המאקרו ביפן ובעולם והחששות עדיין שם", אמר לבלומברג איאקו סרה, אסטרטג השקעות בסומיטומו בטוקיו.

מניית מיצואי, שיש לה פעילות מהותית במפרץ מקסיקו, צנחה 5.7% בעקבות הכשלון של BP לעצור את הדליפה במתקן הקידוח שלה במפרץ.