המוסדיים בסאמיט מאיימים לטרפד אופציות ב-75.5 מ' ש' ללוי

המו"מ בין הצדדים הופסק ללא הסכמות, ואין בכוונת המוסדיים לחדשו עד להודעה חדשה ■ סאמיט דחתה האסיפה לאישור האופציות למועד לא ידוע

קצר במו"מ בין זוהר לוי, בעל השליטה ויו"ר חברת הנדל"ן סאמיט, לבין הגופים המוסדיים, בנוגע לעדכון הסכם ההעסקה שלו בחברה. גורמים בשוק מציינים כי המו"מ הופסק לפי שעה ללא הסכמות, ואין בכוונת המוסדיים לחדשו עד להודעה חדשה.

נכון להיום, נדחתה פעמיים (בפעם האחרונה למועד לא ידוע) אסיפה כללית שאמורה הייתה לאשר ללוי הסכם, בו יוותר על חלק ניכר מדמי הניהול להם הוא זכאי (כ-40 מיליון שקל בשנה!) כנגד קבלת אופציות בשווי עצום של 75.5 מיליון שקל, אותן יוכל לממש ללא תמורה.

לוי זכאי מאז שנת 2004 לתגמול שהיקפו נגזר באופן ישיר מהיקף הנכסים של החברה. התגמול הוא בשיעור של 0.2% לרבעון מהיתרה המופחתת של הנכסים במאוחד. הסכם ההעסקה הנוכחי תקף עד לשנת 2016.

נוכח ההטבה יוצאת הדופן שמבקש לעצמו לוי, נעמדו המוסדיים על רגליהם האחוריות, ולוי ניהל מגעים עם כלל ביטוח (המחזיקה ב-8.6% ממניות סאמיט) וגופים מוסדיים נוספים להפחתת הסכם הניהול החדש. לוי מחזיק ב-55.4% מזכויות ההצבעה בסאמיט, העוסקת בהשקעות נדל"ן בעיקר בגרמניה, ונחשב לבעל עניין בעסקה מסוג זה.

דמי הניהול זינקו

בשלהי 2009 מחקה סאמיט את החברה המוחזקת סאמיט גרמניה מהמסחר בבורסה בלונדון, ואיחדה את דו"חותיה (לאחר שהגדילה את החזקתה בה מ-18% ל-96%). מהלך זה הגדיל משמעותית את היקף נכסיה של סאמיט, שמרבית פעילותה מרוכזת כיום בסאמיט גרמניה, וכתוצאה מכך גם הזניק את דמי הניהול להם זכאי לוי בהתאם להסכם הניהול המקורי שלו.

בסיכום 2009 נהנתה סאמיט מאיחוד תוצאותיה של סאמיט גרמניה, שסייעה לה לעבור מהפסד של כ-93 מיליון שקל לרווח של כ-200 מיליון שקל. בזכות איחוד התוצאות, צמחו הכנסותיה של סאמיט ביותר מפי 10 לכ-301 מיליון שקל. את הרבעון הראשון של 2010 סיימה סאמיט עם הכנסות של 88.3 מיליון שקל ורווח נקי של 72 מיליון שקל.