אטיאס: "ניתן לתת פטור ממע"מ על רכישת דירה ראשונה"

"זה ישים ואנחנו חייבים את זה לזוגות הצעירים" אמר שר השיכון בכנס הנדל"ן של כלכליסט שיכון ובינוי נדל"ן ובנק הפועלים ■ "בשבועות הקרובים נשווק קרקעות לבניית אלפי יחידות דיור חדשות, על מנת לשווק 30 אלף יח"ד עד סוף השנה"

"ניתן לתת פטור ממע"מ על רכישת דירה ראשונה, זה ישים ואנחנו חייבים את זה לזוגות הצעירים", כך אמר היום (א') שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, בועידת הנדל"ן של בנק הפועלים, שיכון ובינוי נדל"ן, והעיתון כלכליסט בתל אביב.

לדבריו, בשבועות הקרובים ישווק משרד השיכון קרקעות לבניית אלפי יחידות דיור חדשות, על מנת לשווק 30 אלף יחידות דיור עד סוף השנה.

לדברי אטיאס, המחירים הגבוהים נובעים משילוב של מחסור של עשור בקרקעות לבנייה, ריבית נמוכה במשק ורכישת דירות על ידי משקיעים: "למי שיש דירה אחת ולמי שיש 10 דירות יש את אותם תנאי מימון. אנחנו רוצים לתת סבסוד במשכנתא לרוכשי דירה ראשונה".

כמו כן, חזר אטיאס וקרא לחקלאים בקיבוצים ובמושבים להחזיר קרקעות שייעודן שונה - למדינה: "המשאב הוא של כל המדינה. אתם רוצים לגדל שם תפוזים? גדלו תפוזים. אבל אם אתם לא מעבדים את הקרקע, שחררו את הקרקע לטובת הזוגות הצעירים והחיילים המשוחררים". לדבריו, באזור המרכז יש קרקעות לכ-12 אלף יחידות דיור שנמצאות בידי החקלאים.

בנושא מחירי הדירות הגבוהים, אמר אטיאס שבמכרזי מינהל מקרקעי ישראל מציעים על מגרשים הקבלנים מחירים גבוהים גם ב-200% מהערכת השמאי: "מי שקובע את המחיר זה הקבלנים ורק הקבלנים". לדבריו, "אם נגדיל את היצע הקרקעות הקבלנים יציעו פחות".

שר השיכון נשמע מעודד מהנתונים שפרסם לאחרונה משרד האוצר, ולפיהם מחירי הדירות ירדו בכאחוז ברבעון הראשון של 2010: "הספינה משנה את כיוונה", אמר אטיאס.